Sidan 18 av 52 FörstaFörsta ... 81516171819202128 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 1034
  1. #341

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Roligt!

    Själv så hämtar jag min på fredag!

  2. #342
    totgate
    Gäst
    Härligt, det lär väl köras upp lite soppa i helgen förmodar jag... ;-)

  3. #343

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av totgate Visa inlägg
    Härligt, det lär väl köras upp lite soppa i helgen förmodar jag... ;-)
    hehe, det lär det väl göras för dig med? Bra att VW bjuder på första tanken (sista förhandlingens syfte)..

  4. #344

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Kan man vara för påstridig ? Jag skickade mail i måndags och fick till svar att den var beräknad att komma till dem nu imorrn, men sen har jag inte hört nåt. Vore ju om den kom imorrn, då finns ju en överhängande risk att de tar tag i den om man tjatar, eller hamnar den längst ner i kön..?

  5. #345
    totgate
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Kan man vara för påstridig ? Jag skickade mail i måndags och fick till svar att den var beräknad att komma till dem nu imorrn, men sen har jag inte hört nåt. Vore ju om den kom imorrn, då finns ju en överhängande risk att de tar tag i den om man tjatar, eller hamnar den längst ner i kön..?
    Tjata öronen av dom, man har rätt att vara lite påstridig om man har köpt en Golf för 400k ;-)

  6. #346
    itouch
    Gäst
    Hooloowoo: Om du beställt en röd 2dörrars coupe så har den kommit

  7. #347

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Nä.. en fyradörrars.. Fan också.

  8. #348
    itouch
    Gäst
    Synd, de rullade av en splitt ny röd gti 2-dörrars med detroit fälgar idag.

  9. #349

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Kl 10:00 idag är väntan över. Det ska bli riktigt roligt att hämta bilen samtidigt som det är en skräckblandad upplevelse då jag varken har kört eller sett en R i verkligheten. Det har faktiskt gått lite fortare att beställa en R jämfört med min MK5 GTI.

    Det är dock med en tår i ögat som jag lämnar min GTI, som utan tvekan är den bästa bil jag ägt. Kombinationen körglädje, körställning, känsla, utrustning parat med rimliga ägarkostnader ger ett mycket trevligt bilägande. MK5 GTI rekommenderas varmt.

  10. #350

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Mycket sova inatt med andra ord..

    Samtidigt är det skönt att höra att du har varit nöjd med din gamla. Då finns det möjligheter för den efterföljande modellen också..

  11. #351

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag säger bara, vilken bil!

    Mina höga förväntningar är överträffade. Extremt hög finish i kupe och massor av fina detaljer och finesser. 4WD gör bilen enormt stabil, motorn går och låter kanon samt växellådan har mycket fin mekanisk känsla. Jag måste snart ut och åka igen..

    (Dynaudio låter dessutom över förväntan och media in funkar fint med ipod.)

  12. #352
    Dazzin
    Gäst
    Fan vad kul! Låter bra

    Riktigt avundsjuk på dig, många roliga mil framöver hoppas jag.

    Jag får min tillverkad på måndag, så hoppas den är här i månadsskiftet Mars / April

  13. #353

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    megasiken
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    117
    Vi vill se BILDER! .

  14. #354
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Dazzin Visa inlägg
    Fan vad kul! Låter bra

    Riktigt avundsjuk på dig, många roliga mil framöver hoppas jag.

    Jag får min tillverkad på måndag, så hoppas den är här i månadsskiftet Mars / April
    Lagom till vårsolen!
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  15. #355

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Bilder kommer under helgen.

    Lite fler reflektioner: Det märks att motor och växellåda härstammar från MK5 GTI. Det är exakt samma ljudupplevelse på tomgång (dock inte under belastning då R:en låter betydligt mer och med mer tydliga förbränningspulsationer) och lådan är lite kärv på femmans växel (inget man stör sig på, utan jag tycker bara det är lite lustigt att man känner sig så hemma som gammal MK5 GTI ägare ). Jag fick överraskande nog med reservhjul. Adaptiva lyktorna är också en upplevelse i sig. Vid kraftig kurvtagningen blir belysningen "skelögd" för att först efter en stund på rak väg räta sig framåt. Växelindikatorn är förbrukningsoptimerad och förespråkar riktigt låga motorvarvtal och höga växlar, vilket också drivlinan klarar riktigt bra. 6:an och 1100 rpm klaras utan minsta vibration eller missljud. Världsklass!

    Jag är fortfarande helt chokerad över hur grymt gott bilen går.

  16. #356

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Dazzin Visa inlägg
    Fan vad kul! Låter bra

    Riktigt avundsjuk på dig, många roliga mil framöver hoppas jag.

    Jag får min tillverkad på måndag, så hoppas den är här i månadsskiftet Mars / April
    Du kommer inte att bli besviken, jag lovar!

    För min del tog det knappt 5 veckor efter att bilen var klar innan jag fick den levererad (den byggdes under v3, klar och levererad till tysk hamn måndag v4). Så om din bil börjar byggas på måndag så kan du förvänta dig leverans inom 4-7 veckor beroende på hur pass tur du har med båttransporter mm.

  17. #357

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Så kul att den överträffar! Det gör ju att det är värt all väntan..

  18. #358
    totgate
    Gäst
    Har nu åkt i en och en halv dag med min och satan i gatan vad den går. Samtidigt är den nästan för bra, det går ruggigt fort utan att det känns minsta dramatiskt. Stillastående start med launchcontrol aktiverat i DSG:n är helt överjävligt, det bär iväg något makalöst även på dom regnvåta vägar som är nu utan minsta tillstymmelse till hjulspinn och helt spikrakt. Är även jäkligt nöjd med Vredestein Vintrac Extreme däcken. Bettar otroligt bra för att vara 19" vinterdäck, dom kan jag starkt rekommendera till alla som behöver stora, låga vinterdäck till bra pris. Bilen är även riktigt fint balanserad på snö, 4wd:n reagerar otroligt snabbt och mjukt och skickar mycket kraft till bakhjulen. Har åkt runt och kanat lite på en stor parkeringsplats och det går att göra riktigt långa fina ställ med ESP:n urkopplad, den går iofs inte helt ur men du får ta i riktigt ordentligt innan man märker att den griper in. Har nu kört ca: 50 mil och det känns skitbra. Kvalitetskänslan i bilen är grym, inget som skramlar och vibrerar även på riktigt dåliga vägar. Allt som allt.... YEESSHHHHHH........ :-)
    Senast redigerad av totgate den 2010-02-26 klockan 21:19.

  19. #359
    silam
    Gäst
    Hur är vartalet på 6´an i motorvägsfart ?
    Samt....vi vill se bilder :-)

    Måste kolla med min säljare nästa evcka hur det ser ut med tillverkningsvecka...

    edit: Det där med ESP´n, stör det inte att man inte kan koppla ur den ?
    Hur pass mycket tillåter den innan den griper in, kan man köra på ställ utan problem ?

    /N
    Senast redigerad av silam den 2010-02-26 klockan 21:23.

  20. #360
    totgate
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av silam Visa inlägg
    Hur är vartalet på 6´an i motorvägsfart ?
    Samt....vi vill se bilder :-)

    edit: Det där med ESP´n, stör det inte att man inte kan koppla ur den ?
    Hur pass mycket tillåter den innan den griper in, kan man köra på lite ställ utan problem ?

    /N
    Den varvar ca: 2.300rpm i 110 km/h. Jag skall se om jag kan skicka upp lite bilder på en "görsketi" R under kvällen. Vad gäller ESP:n så störs inte jag iaf det minsta, den griper inte in förrän du faktiskt har "tappat" bilen och kan nog rädda en och annan plåtbit ;-)

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin