Sidan 15 av 52 FörstaFörsta ... 51213141516171825 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 1034
  1. #281
    tuvor
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Nu har svarta pärlan fått ett regnr. Det börjar närma sig..
    Det låter ju otroligt kul. synd att det är vinterväglag... =/
    Min verkar komma i början av Mars men tar inte ut den innan jag kan/får åka på sommar hjul kommer vara jobbigt att se den ifrån min arbetsplats hela dagarna....

  2. #282
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av tuvor Visa inlägg
    Det låter ju otroligt kul. synd att det är vinterväglag... =/
    Synd!??

    Det ju på vintern det är riktigt kul med 4wd, särskilt tillsammans med lite pulver under huven!

  3. #283
    tuvor
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mulder-_- Visa inlägg
    Synd!??

    Det ju på vintern det är riktigt kul med 4wd, särskilt tillsammans med lite pulver under huven!
    Det som är synd är att de saltar vägarna och dra ut en helt ny bil för närmare 400k i snö och salt är inte så kul... =/

  4. #284

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Min ursprungliga plan var att få en ny bil lagom till våren (april). De leveranstider som först uppgavs så skulle leverans ske i april, men nu verkar det som att de flesta ordrar tidigareläggs.

    Jag är riktigt glad att bilen snart är i min ägo och det ska bli kul att köra 4WD i vinterföre, men visst smärtar det att ta ut en ny bil denna årstid. Trots att jag bor lantligt så saltas det friskt på vägarna.

  5. #285

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Nu kom äntligen en pressrelease om R på vw.se

    http://personbilar.volkswagen.se/vwc...sscentret.html

    De har tydligen redan sålt 100 bilar i Sverige. Inte illa.

  6. #286
    tuvor
    Gäst
    Jag längtar bara mer och mer när man läser att det börjar närma sig. blir helt TOKIG.

  7. #287
    Dazzin
    Gäst
    Kul! Snart får du klämma på the real thing då DPC!

    Ni som kan sånt här, vad säger det - är det bra?

    http://www.youtube.com/watch?v=7RLDcD-YKBc

    269Hk och 330nM

    På drivhjulen? Då borde motorn lämna en hel del mer än 270, precis som S3 som lämnar nästan 280Hk.

  8. #288

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Tackar! Bilen har dock fortfarande inte gått över sjön ännu.. Vi får se om jag får bilen i nästa vecka eller om det tar ytterliggare en vecka

    Det kan vara på drivhjulen. Rototest har bromsat två S3r och både gav nära 265 hk och 350 Nm på drivhjulen.

    Med 10 % drivlineförlust så hade det bromsade exemplaret av Golf R 299 hk och knappt 370 Nm i motorn. Inte illa i så fall..

    Men jag såg något snack om en performance box längre ner bland kommentarerna så i detta fall kan det röra sig om en trimmad bil.
    Senast redigerad av DPC den 2010-02-04 klockan 07:16.

  9. #289
    silam
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Min ursprungliga plan var att få en ny bil lagom till våren (april). De leveranstider som först uppgavs så skulle leverans ske i april, men nu verkar det som att de flesta ordrar tidigareläggs.
    Min ligger kvar på vecka 14...antar att det som du sa tidigare kan beror på utrustning...

    /N

  10. #290

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Utrustning verkar spela större roll än när man la order. Jag har för mig att du beställde ganska exakt en månad efter mig och om produktionsveckan stämmer så skiljer det 11 och inte 4 veckor. Eller så beror det på att VW har sålt massor av bilar. Låt oss hoppas det går fortare än väntat.

    Min bil stod för övrigt fortfarande i ingenmansland i onsdags(tysk hamn). Nu får de ta och skärpa sig och frakta hit bilen!
    Senast redigerad av DPC den 2010-02-05 klockan 13:48.

  11. #291
    silam
    Gäst
    DN håller på och testar R´en, här är deras första intryck:

    "Vi återkommer med en provkörningsrapport. Men ett första intryck efter att ha hämtat Sveriges första testexemplar är brutal kraft, utmärkt fyrhjulsdrift och köregenskaper, extremt hård fjädring, mycket vägbuller, bekväma sportstolar, rejäl merförbrukning vid aggressiv körning och en motor som vill låta som en baryton men som får nöja sig med att vara tenor."

    http://www.alltommotor.se/artiklar/n...mindre-1.19971

  12. #292
    Dazzin
    Gäst
    Låter mycket bra.

    Kritiska testare kallar den för mesig för att vara en racebil men mycket bra som allround, och DN tycker den verkar vara åt brutala hållet.

    Så det verkar absolut vara en spänstig bruksbil!

  13. #293

  14. #294

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Min bil skulle anlänt till svensk hamn i måndags och det fanns ett litet hopp om leverans på fredag. Detta sprack dock igår då det visade sig att bilen inte kommer till sverige förrens imorgon, torsdag. Jäkligt irriterande.

    Jag får hoppas att det inte blir fler förseningar och att leverans sker i nästa vecka.

  15. #295

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Såg en sån härrrRRR på VAG Täby, snygg bil.

  16. #296

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det fanns en blå R i Södertälje i lördags. Skulle visst ut till journalister.

    Kul att de börja hitta ut i Sverige.

  17. #297
    Dazzin
    Gäst
    Ush, antiklimax att bilen ska stå å damma i tyskland!

    Hoppas på en snabb lösning, och minirepotage.

  18. #298

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Ja det är rent för d-ligt. Den har stått klar sedan den 25:e januari. Synd att man inte kan åka ner och hämta bilen själv!

    Repotage kommer, var så säker!

  19. #299
    Dazzin
    Gäst
    Vad blir det för vintermackor på bilen? Och fälgar? Orginal?

  20. #300

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Hacka femmor på VW activa 17".

Liknande ämnen

  1. Tiguan, officiell facelift
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 21:38
  2. Nya Jetta officiell
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin