Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    AlexanderOhman
    Gäst

    Kopplings knas Golf III GTI 16v -95

    Tjopp, har fått mera fel nu... IGEN!..
    Kopplingen har blivit knas på något sätt.
    När jag först märkte de hade kopplingspedalen sjunkit till hälften av vad den brukar vara.
    De slog mej inte så mycke då, att de kunde vara något större fel, för den vart så efter att jag spände remmen till styrservon...
    Iallefall nu ikväll så skulle jag åka en sväng, och efter att jag kört någon minut och sen stanna en kort stund, skulle jag åka iväg men kunde inte få i någon växel..
    Märkte att kopplingen nästan var i botten, och att när jag tryckte ner den fullt så drog bilen lite framåt ändå.
    Provade då att dra "upp" kopplingspedalen lite, då gick det att koppla som vanligt, men sen sjunk den mer och mer ju mera jag tryckte ner den.

    Kanske vart rörigt att förstå, men kan de ha något att göra med remmer till servon?!.. :S
    Kände även på remmen och den kändes bra, inte spec "slapp"..

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Kan vara så att pinnen som går genom växellådan från urtrampningslagret och trycker på plattan som frigör kopplingen, har tryckt hål på plattan och du kan därför inte frikoppla riktigt eftersom pinnen bara går genom plattan.

    Så här blev det på min 16v MK2 fast då hade den inte tryckt hål utan mer liksom gröpt ur ett litet hål i plattan som gjorde att den inte blev intryckt tillräckligt långt för att man skulle kunna lägga i en växel problemfritt.

  3. #3
    Företagsrepresentant
    Hedersmedlem

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David L
    Medlemsnr
    3838
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    277
    Låter som läckande slavcylinder eller huvudcylinder. Mest troligt slavcylindern som sitter på växellådan. Den kan du demontera utan att lossa några slangar/nipplar och borde direkt se om den läcker.

  4. #4
    AlexanderOhman
    Gäst
    dom sa de på bilmetro med, fast han trodde de var huvudcylindern..
    Men de konstiga är att när jag gasar på rejält sjunker den och även när jag motorbromsar, men inte när jag ligger och håller hastigheten med ytters lite gas..?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin