Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    sciroccoGTX
    Gäst

    scircocco gtx -88

    tjenare nu ska jag försöka skaffa en ny motor eftersom förra ägaren hade stoppat i en golf motor på ca 90hk har kollat runt lite på motorer,
    men från vilka golf modeller passar det till min scirocco?
    och vad är det för motor fästen om man säger så?

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    456
    Hej,
    Det som i praktiken behövs är en KR motor från en 16V golf II men du behöver insuget från en Scirocco 16v... dock så lär det kunna gå att få in Golfens med lite makemang. Misstänker att elen behöver bytas så att den passar dito motor... om nu inte orginalet sitter kvar...

    Mvh
    /Micke

  3. #3
    sciroccoGTX
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Silverpilen Visa inlägg
    Hej,
    Det som i praktiken behövs är en KR motor från en 16V golf II men du behöver insuget från en Scirocco 16v... dock så lär det kunna gå att få in Golfens med lite makemang. Misstänker att elen behöver bytas så att den passar dito motor... om nu inte orginalet sitter kvar...

    Mvh
    /Micke
    Okej har kollat på http://www.blocket.se/vi/12062194.htm?ca=1_6_s
    men passar min nuvarande växel låda?

  4. #4
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Ja lådan passar men du får använda lamellen från den motorn som är i bilen=16v lådan har grövre splins, PS: porta toppen lite när den endå är lös.

  5. #5
    sciroccoGTX
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Ja lådan passar men du får använda lamellen från den motorn som är i bilen=16v lådan har grövre splins, PS: porta toppen lite när den endå är lös.
    Okej men ingen som vet från vilka bilar det passar från??

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin