Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    D.E
    Gäst

    Svårt att få i ettans växel mk2

    Detta gäller en Golf 1,8 med 020-låda.

    Ettans växel är svår att få i. Mekaniker hävdar att det helt klart är lamellen. Jag tror mer på att det är felinställning på växellänkaget.

    Vad är mest troligt?

  2. #2
    joacim_Tdi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Detta gäller en Golf 1,8 med 020-låda.

    Ettans växel är svår att få i. Mekaniker hävdar att det helt klart är lamellen. Jag tror mer på att det är felinställning på växellänkaget.

    Vad är mest troligt?
    Varför skulle det vara lamellen! Är någon annan växel svår att få i?
    Sitter det inte en kula i växelreglaget på den där, Precis bakom motorn, Kulan är gjord i teflon och blir sliten eller lossar helt,
    Har haft liknande fel, Ettan låg där backen är typ, och 5 låg borta vid passagerardörren

  3. #3
    D.E
    Gäst
    Jag vet inte varför det skulle vara lamellen. Jag håller ju inte med om det som sagt.

    Det bästa borde då vara att införskaffa ett renoveringskit för växellänkaget och montera sen justera in.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Nja lamellen är det nog inte. Snarare tryckplattatn som pinnen som går genom växellådan trycker på när man trycker ner kopplingen. Den brukar det efter ett tag bli urgröpt eller rent utav gå hål i vilket gör att kopplingen inte släpper när man trycker ner pedalen, vilken gör att när man ska lägga i ettan från stillastående så blir det sjukt svårt eftersom att det är belastning i lådan.

    Det var såhär på min 16v, det var nästan omöjligt att få i ettan från stillastående.

  5. #5
    D.E
    Gäst
    Tydligen så kommer problemet och går. Ibland är den helt omöjlig och sen ett tag kan det vara hur bra som helst.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin