Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Vilken djungel, o vilken miss.
    Men Bilen var/är mycket snygg.

    Kolla på en sådan i går i kungälv.

  2. #22
    Elis
    Gäst
    Har följt denna tråd noga, pga att jag kikat på just denna bil.

    Klart en miss från vw's sida men sånt e livet.

    Bestämde mig dock iaf trots att "min" saknar ESP att köpa en.

    Mycket snygg och hyffsad utrustning. Det enda jag saknar är RCD500 i den men får väl leva med det.

    Hämtar ut bilen den 12okt då de skall monteras avtagbartdrag på den.

  3. #23
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av KIJ Visa inlägg
    Det eneste problem er den lange ventetid, VW lovede tillverkningsvecka 42 da jeg beställte min nye GT, men nu er tillverkningsveckan flyttet till 47. Jeg skulle allerede have haft min bil, og har solgt min Golf Mk5...
    Jag beställde min bil vecka 22 och får den eventuellt vecka 46!
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  4. #24
    perssoc
    Gäst

    Wolfsburg Edition

    Hej alla Golf-vänner,
    jag är ny medlem här från idag.

    Sökte lite på Wolfsburg Edition och hamnade på denna sida.

    Jag är nybliven ägare till en Golf GT 1,8 TSI WE (med ESP).
    Förstod ganska snart att jag inte skulle välja en utan ESP. Det borde vara snudd på straffbart att dom ens försöker marknadsföra en ny bil idag utan denna funktion. Så, nu har jag framfört detta...

    Vill också framföra mitt gillande av denna nya bil. Helt underbar att köra och väldigt stor skillnad mot min Golf V:a.

    Köpte på telefon den 5/11 o åkte sedan o hämtade den 11/11. Kanonbil till bra pris för denna välutrustade bil. Hade det funnits med DSG-låda så hade valet fallit på den. Tyvärr var den slutsåld. Vad jag kan förstå kommer det inte fler av denna modell WE till Sverige.

    http://www.garaget.org/Perssoc

  5. #25
    Berg
    Gäst
    .....
    Senast redigerad av Berg den 2010-10-22 klockan 17:49.

  6. #26
    kerst1s
    Gäst
    Hej Alla !!

    Bilen har ju kombinationen EDS och ASR vilket räcker långt ändå...Kör bilen i norrlands innland med snö och slask och saknar faktiskt inte ESP.... Men visst var det en stor miss!
    Senast redigerad av kerst1s den 2011-03-07 klockan 21:34.

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    1,8 tfsi är väl oxo en helt ny motor. Eller har jag fel om jag säger att dom oxo bara är 16v
    För det är ju 2,0tfsi,n dom bör ju fått offra en ventil för att få platts med spridaren. 20v topparna var ju ganska välfyllda i förbräningsytan med ventiler
    För den motorn vad jag vet kom ganska långt efter 2,0fsi 150hk och 2,0tfsi och även 1,4tsi

  8. #28
    kerst1s
    Gäst
    ok trodde det var 1.8 tsi inte tfsi... vilken är det?

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av kerst1s Visa inlägg
    ok trodde det var 1.8 tsi inte tfsi... vilken är det?
    Det är samma sak och handlar mest om vad tillverkaren vill kalla modellen. Audi säger TFSI och VW, Skoda, Seat säger TSI.

  10. #30
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Kanske dum fråga...

    ...Men vad innebär egentligen "WOLFSBURG EDITION" ??



    .

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Sandberg
    Ort
    Malmö/Strömsund
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Kanske dum fråga...

    ...Men vad innebär egentligen "WOLFSBURG EDITION" ??

    .
    Läser man igenom tråden så står detta:


    (Citat från Möller Bil Örebro)

    "VW Golf Wolfsburg Edition är en kampanjmodell till ett riktigt kanonpris för att fira att Wolfsburg, hemstaden för Volkswagen, oväntat vann guldet i Bundesliga.

    Under huven sitter en rapp turbomotor på 1, 8 liter och 160 hk.

    Golf GT som Golf Wolfsburg Edition motsvarar utrustningsmässigt har bl a denna utrustning som standard:

    Farthållare, Färddator Plus med multifunktionsdisplay, Klädsel ”Dropmag” i tyg/alcantara, Climatic halvautomatisk luftkonditionering, Lädersportratt 3-ekrad med multifunktion, Mittarmstöd fram med förvaring och luftusläpp till baksätet, Mittarmstöd i bak med genomlastningslucka, Radio RCD310 med CD-spelare och 4 x 20W samt 8 högtalare MP3-klar och med AUX-ingång, Sportstolar fram med steglös höjdinställning samt reglerbart svankstöd, Textilmattor fram och bak, Växelspaksknopp och handbromsgrepp i läder, Dimstrålkastare, Lättmetallfälg ”Porto” 17”, Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt, Sportchassi, 12-voltsuttag i bagageutrymmet.

    För komplett utrustningsspecifikation hänvisar vi till www.volkswagen.se Wolfsburg Edition är dessutom utrustad med följande:

    5 dörrar inkl elhissar, Telefonförberedelse samt Parkeringssensorer fram och bak. Ord pris för motsvarande bil i ordinarie sortiment är 227600:-.

    Denna bil 197500:-. OBS! DENNA BIL SAKNAR ESP ANTISLADDSYSTEM VILKET AVVIKER FRÅN SVENSK STANDARD. DEN HAR DOCK ASR – ANTISPINNREGLERING OCH BROMSASSISTENT. P G A DETTA ÄR BILEN PRISSÄNKT YTTERLIGARE 10 000.- OCH KOSTAR DÄRFÖR 187500:- NETTO"

    Slutsats; med ESP max 197500:-, utan ESP max 187500:-

    torde ge svar på din fråga....

  12. #32
    kerst1s
    Gäst
    Så om man nu skulle vilja trimma denna tsi/tfsi motor lite lätt.. ett steg 1 trimm från bsr, V-tech eller liknande... är det ngn som vet vilken firma som är bäst på just den här motorn??

  13. #33
    andreas.carlsson
    Gäst
    Jag har en wolfsburg med chip från BSR, går riktigt bra.
    På landsväg typ 80-200km/h så hade en kompis chipade focus rs på ca 300hk inte en chans.
    På växel 3,4 & 5 är den mest imponerande


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin