Sidan 11 av 34 FörstaFörsta ... 89101112131421 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 665
  1. #201

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Ja jo ok.
    Det är klart.
    Men för att bruxa verkar den inte vara de bästa valet =)
    nej nej klart de inte är. men vad göra när bensin inte verkar funka ?

    måste ha ett nytt sprut som är riktigt mappbart för att de tydligen ska funka :S

  2. #202

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Här kommer en liten snutt film

    Var ute och sladda lite med en kompis och han ville testa sin nya kamera så de tyckte ja att de gick vell bra.

    Lite skrap på 2an i början för ja kunde inte koppla riktigt hehe.

    http://www.garaget.org/video/o5pdbu0y50to

    Mer film kommer snart!!

    Ledig nu lite under jul så vi ska ut och åka lite är de tänkt.

    //Nicke
    Senast redigerad av golf4life den 2009-12-25 klockan 03:11.

  3. #203

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Mycket trevligt!
    Gött med driv på alla fyra.
    Tycker den lät pigg som tusan ändå.

  4. #204

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Mycket trevligt!
    Gött med driv på alla fyra.
    Tycker den lät pigg som tusan ändå.
    Tack tack!

    ja den är inte så värst slö iaf

    lite mer botten vrid och bättre mappat så skulle den gå ännu bättre.

    men de är ju budget bygge änså länge!

  5. #205
    Emille
    Gäst
    låter ju helt underbart. ! Mer film vill jag se/höra

  6. #206

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Emille Visa inlägg
    låter ju helt underbart. ! Mer film vill jag se/höra
    Tack tack!!

    nog ska du får se mer film. får se om vi filmar lite under iskörningen nu till helgen

  7. #207

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Dags för lite uppdate här nu

    Bilen körs så gott som varje dag och funkar bra.

    Varit och kört några gånger på isen oxå.

    Det som blivit gjort på den nu är:

    -Höjd med VR6 syncro orginal fjädrar (25cm till frontläppen)
    -Bytt spridare då en av mina gammla bara flöda hälften av de andra. nu sitter de spridare från en peggut 306gti med 2,0L 16v 170hk motor. (runt 240cc)

    -Om mappad och tändningen skjusterad lite anorlunda.

    Resultat= bättre svar från tomgång, finare värden vid landsvägs körning och för hoppnings vis drar den mindre oxå. Inte hunnit köra så mkt efter bytet!

    Står på tapeten just nu att fixa:

    -Flytta varvstoppet i boxen till minst 7000rpm då man vill kunna dra den lite mer än 6200 innan växling.

    -Byta kam. har en vassare som ligger
    -Mappa om lite efter den nya kammen

    Här kommer lite trevliga bilder iaf


    Kör så klart på fulldubbade OT däck!






  8. #208

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524







  9. #209

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524







  10. #210

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524





  11. #211

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524



    OJ då hehe!

    Nu får vi se när de blir körning nästa gång. men lär nog inte dröja allt för länge iaf!

  12. #212

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hur beter sig syncron vid vänsterbroms?
    Bra eller anus?

    Fungerar det som framhjulsdrivet eller får man någon spec effekt av viskodiffen?

  13. #213

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Hur beter sig syncron vid vänsterbroms?
    Bra eller anus?

    Fungerar det som framhjulsdrivet eller får man någon spec effekt av viskodiffen?
    Min beter sej kanon svårt att känna av så mkt på denna lilla bana då man mest fångar upp "retur sladd" bromsar inte så offta!

    På isbanan i siljansnäs förra vintern så var de grymt roligt. betede sej exakt som en FWD in i kurvorna med vänsterbroms och som en quattro ut ur kurvorna med 4wd sladd.

    men vi har lite funderingar om min visco skulle vara bränd då bilen driver ut extremt lätt när de är lite halt och att de ej går att dra i handbromsen. Men att den driver ut lätt ser ja bara som ett + trist de inte går och dra i handbromsen bara.

  14. #214
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Att det inte går att dra i handbromsen upplever jag också på min Country, vet dock att viscon tar väldigt snabbt i jämnförelse med dom tidigare syncrosar jag haft så jag antar i mitt fall att viscon bara är så snabb så den sabbar försöket till handbromssladd.

    Jag är gott avis på din otroligt fräcka mk2:a efter att gungat med Countryn på isen några helger nu, skulle vilja ha effekten och väghållingen som du har i din vita skönhet!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  15. #215

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Att det inte går att dra i handbromsen upplever jag också på min Country, vet dock att viscon tar väldigt snabbt i jämnförelse med dom tidigare syncrosar jag haft så jag antar i mitt fall att viscon bara är så snabb så den sabbar försöket till handbromssladd.

    Jag är gott avis på din otroligt fräcka mk2:a efter att gungat med Countryn på isen några helger nu, skulle vilja ha effekten och väghållingen som du har i din vita skönhet!

    jo de måste nog vara så. Ja kör mkt med vänster broms när ja ska runt snäva kurvor, sen på med gas mitt i kurvan typ

    Får tacka så mkt! kan säga att den ligger fint på vägen och är otroligt "tajt" i syrningen. Och ändå är den tok hög! blir kul till sommaren sen!

  16. #216

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Det där ser riktigt kul ut!
    Oj vad gärna jag skulle vilja ut på isen och busa lite =)

  17. #217

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Det där ser riktigt kul ut!
    Oj vad gärna jag skulle vilja ut på isen och busa lite =)
    De är de oxå hehe..

    är de inte bara och ta ut någon av golfarna då?

  18. #218

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Då var de kam byte på tapeten

    Ja hade ju bytt till mej en betydligt roligare kam tidigare. Och nu har de blivit dags att byta.

    Började med att riva av ventilkåpan och lite runt om, fulerail, kamrem, några slangar osv.

    När ja väl fått i den nya kammen kunde vi konstatera att de inte gick att få något ventilspel :S suck!! chimsen var på tok för tjock verka de som.

    Efter mkt snackande hit och dit på både bilmetro och div motor firmor runt om i närheten kommer vi fram till att de måste vara någon klant som gjort iordning min topp någon gång och fräst ner ventilsätena för mkt så att bara kammen som var fräst i samma veva passade!

    Tunnaste chimset vi kunde få tag i var 2,60 och de räckte inte för att få något spel heller. så alltså måste de vara ännu mindre. men de skulle inte heller gå för då tar kammnockarna i tryckarens yttre kant.

    Riktigt konstigt. var nästan på väg att montera tillbaks min gammla kam då ja för skoj skull lyfte ur en tryckare bara för att titta lite.

    Och va ser ja då? jo mina tryckare är helt olik sej under mot en annan som ja visste va orginal gti mek.

    Det visar sej då att när dom gjort kammen så har "centerloben" blivit så liten för att de ökat lyftet så dom har fått lov att chimsa upp hela tryckaren med hela 2mm. Så det låg alltså 2mm små chims på ventilskaftet under alla tryckare!

    Därav fick vi inget ventilspel!

    Nu är de andra tryckare på plats samt kammen är dit dragen igen och vi har börjat chimsa in den.

    Nu går de kanon och allt funkar som de är tänkt.
    Dock så saknar ja några chims för att få rätt värden.

    Så ska till Norpan på bilmetro i morgon och skaffa de rätta som saknas.

    3 Ventiler är klara iaf

    Lite bilder då.

    Fått låna fin verktyg från Bilmetro! (Tack norpan)


    Nya kammen! med Beteckning 764 00 12 va nu de betyder??


    På plats i bilen dock ej in chimsad.


    Bra nyfiken på hur den kommer gå sen.

  19. #219

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Nu händer de lite saker på bilen igen

    Eftersom ja inte fått nå klarhet varför min 16v tändning stoppar vid 6200RPM så åker nu den ur för att lämna plats åt en hederlig gti 8v tändning!

    Så här om dagen lämnade ja en 1,8L och en 2,0L fördelare till Wendelin som skulle få göra en distans för att få i 1,8L fördelaren i mitt 2,0L block!

    Han fick även ett orginal kamdrev som ska bli ställbart.

    Fick hämta distansen i dag så drog ut och börja skruva bort de gamla sakerna.

    Flyttat över 2,0L fördelar drevet till 1,8L fördelaren. Fick slipa ner lite på fördelaren för att få ner den till rätt höjd i blocket, men de löste sej efter lite körning med vinkelslip

    Väl med grejerna på plats så var de start dags. visade sej att tomgången blev för hög även när tändningen redan var för låg.

    Så började ta bort spjällhuset för lite ombyggnad.

    Nu är de ombyggt med tomgångs skjustering på vanligt mk2 vis med skruven som släpper luften förbi spjällen! förut skjuserade ja med en skruv som öppna lilla spjället vilket inte va så bra.

    Alla gjutningar osv fanns i mitt audi spjäll men inga skruvar. Så har borrat och gängat det så att orginal skruven från mk2 för tomgång passar blev kanon!

    Kunde då höjja tändningen och sänka tomgången bara!

    Borra även in ett vackum uttag till klockan på fördelaren när ja ändå hade det borta.


    Distans på fördelaren. Tack Wendelin!

    De är bara fräsning för skjustering kvar sen åker det på! Made by Wendelin här med!

    Blir att montera kamdrevet i morgon tror ja om de har blivit klart. Sen ska kammen och tändningen ställas in riktigt och ev ska vi mappa om lite nu när de sitter annan kam och ja inte längre har varvstopp på 6200!
    Senast redigerad av golf4life den 2010-02-17 klockan 00:12.

  20. #220

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av golf4life Visa inlägg
    Nu händer de lite saker på bilen igen

    Eftersom ja inte fått nå klarhet varför min 16v tändning stoppar vid 6200RPM så åker nu den ur för att lämna plats åt en hederlig gti 8v tändning!

    Så här om dagen lämnade ja en 1,8L och en 2,0L fördelare till Wendelin som skulle få göra en distans för att få i 1,8L fördelaren i mitt 2,0L block!

    Han fick även ett orginal kamdrev som ska bli ställbart.

    Fick hämta distansen i dag så drog ut och börja skruva bort de gamla sakerna.

    Flyttat över 2,0L fördelar drevet till 1,8L fördelaren. Fick slipa ner lite på fördelaren för att få ner den till rätt höjd i blocket, men de löste sej efter lite körning med vinkelslip
    Ser kanon ut!

    Vad var det för sprut du hade? V**** 360? Tänkte på varför du bytte till 1.8 fördelaren? 2.0L fördelaren är väl exakt samma förutom att den saknar vacumklockan för tändningsförställnig vilket inte behövs på digifant spruten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin