Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165

    Skillnad på olika anslutningar tändkabel/fördelare

    Körde genom en och annan riktigt stor regnpöl idag och bilen började gå som en påse nötter, öppnade huven och kikade på tändkablarna varpå jag fick några roliga stötat, så tänkte att nu är det dags att byta hela rasket.

    Nu till problemet, jag har en Golf 2 Gti 8v -88 med digifant 2 elektronisk motorstyrning och då har jag en fördelare med "gängstång" i anslutningarna i fördelaren.

    Är det någon skillnad på kablarna till dessa, nr1:


    och dessa, nr2:


    Logiskt sett borde jag ju ha kablar passande till nr1 (http://catalog.meca.se/ProductSheet....egoryType_ID=1) men det skiljer 400kr (utan inräknad rabatt) på dessa och nr2 (http://catalog.meca.se/ProductSheet....egoryType_ID=1)

    Dom kablarna jag har nu ser ut som ett kopparrör med en plastbit runtom, och de jag kikat på har inte plastbitarna utan kopparrör med ett clips runt om, dock vet jag att det går att flytta över plastbitarna på vissa, fyller dessa nån funktion?

    Så vad säger ni som har koll?

    Min tidigare golf 2 Gti 8v (GZ) hadde ingen tapp i mitten av anslutningarna på fördelaren vad jag kommer ihåg, så dom kablarna går ju inte att använda.

    Om man vill bygga egna kablar (8-10mm istället för 7mm) vad för kablar och anslutningar bör man använda?
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-08-29 klockan 17:28.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    byt fördelar lock =)
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Köpte ett nytt nyligen så, men blir ju lite billigare då =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin