Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonny E
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    60

    Mystiskt ljud i passat 3b

    Har ett riktigt skumt fenomen i min passat.

    När man accelererar så låter det ungefär som det rinner mycket vatten alternativt att man häller ut en näve grus. Det låter som det kommer framifrån, alltså typ i instrumentpanelen alternativt från motorummet kanske.

    Ett väldigt skumt fenomen. Det är ju väldigt svårt att förklara ljud men någon kanske har stött på något liknande?

    Är ju lite svårt att springa brevid bilen och titta när den släpper lös alla 150 vilda.... =)

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Har ett liknande ljud i min passat tdi -01, ett "kluckande" ljud - min teori är att det är luft i kylsystemet på något vis, och att ljudet kommer från värmepaketet. Låter ofta när bilen varit kall och man börjar åka - låter även i jämn fart, inte bara vid acceleration...

    Kan man lufta på något vis eller är det något helt annat som låter??

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Var det inte någon bilmodell som det samlades massa vatten i "akvariet" framför vindrutan pga stopp i nån dränering?

    Annars kanske det är ACn som låter?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Var det inte någon bilmodell som det samlades massa vatten i "akvariet" framför vindrutan pga stopp i nån dränering?

    Annars kanske det är ACn som låter?
    Jodå, "akvariet" upplevde jag i somras... mkt vatten var det, dock inga fiskar!

    AC-n säger du, vad ger det ljudet? låter verkligen som vatten+luft som rinner i nått rör..

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonny E
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    60
    Har lurat lite på om det kan vara ac:n också

    får skruva bort lite plast o kolla akvariet någon dag då.
    måste endå smörja upp torkarna som kärvat några gånger men sen funkat klockrent andra gånger(?!).

    När jag upptäckte detta ljudet så var det varmt ute och inget regn och har funnits där sedan dess.. men men.. jag får kika efter någon dag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin