Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284

    Finns fejk Rieger?

    Hej!

    Har en Rieger R-RX front i glasfiber. Passformen är skit, fronten är ca 50 mm för bred så den sitter inte alls bra på min Golf 3.

    Den är köpt begagnad så jag vet inte var den kommer ifrån från början. Ska original Rieger produkter vara i glasfiber eller e detta en dålig kopia?

    Mvh Martin

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Rieger tillverkar nära på inga fronter i glasfiber så det är med största sannolikhet en kopia du fått tag på. 99,9% av Riegers fronter är i ABS plast eller någon liknande plast.

  3. #3
    Wolfen
    Gäst
    Ja, Rieger är favoriten bland kopierarna, tyvärr. Om det inte finns en "Rieger"-dekal med artikelnummer på insidan av fronten så är det en kopia, men som Raz sa, Rieger tillverkar nästan allt i ABS.
    Jag köpte en hel del från Rieger och allt passade perfekt.
    Senast redigerad av Wolfen den 2009-08-22 klockan 19:58.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Dessutom är dekalen ibland inplastad så den inte går att klistra i efterhand om det är glasfiber.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284
    Ja då är min front mega fejk. Då jag själv aldrig fick tid eller lust till att montera fronten åkte nu en kille som skulle köpa den 25 mil i onödan...

    Fronten var tydligen 50 mm för bred. Så passformen är riktigt usel med andra ord..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin