Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796

    Knarrig passagerarstol Golf V GTI

    Tjena

    Passagerarstolen har börjat knarra när det sitter någon i den. Det knarrar vi acceleration och inbromsning, mycket irriterande. Har lokaliserat källan och det är ungefär 3 "ribbor" upp på stolsryggen mot vänstersidan av stolen. Trycker man med handflatan där så knarrar/gnisslar det.

    Är det någon (kanske nån mek) som känner till problemet och vad man bör göra för att åtgärda det. Ingen garanti kvar så man får väl lösa det själv antar jag. Kan inte parkera tjejen i baksätet bara för att slippa oljud ju ...

    Det måste gå att lossa klädseln på något sätt.

    Thanks
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Tjena

    Passagerarstolen har börjat knarra när det sitter någon i den. Det knarrar vi acceleration och inbromsning, mycket irriterande. Har lokaliserat källan och det är ungefär 3 "ribbor" upp på stolsryggen mot vänstersidan av stolen. Trycker man med handflatan där så knarrar/gnisslar det.

    Är det någon (kanske nån mek) som känner till problemet och vad man bör göra för att åtgärda det. Ingen garanti kvar så man får väl lösa det själv antar jag. Kan inte parkera tjejen i baksätet bara för att slippa oljud ju ...

    Det måste gå att lossa klädseln på något sätt.

    Thanks
    Min knarra på samma ställe fast på förarstolen, lät som om man gick på kall snö ungefär. Lät nog mindre på min för jag gjorde aldrig något vid det för jag tyckte inte det störde nämnvärt.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Basti Visa inlägg
    Min knarra på samma ställe fast på förarstolen, lät som om man gick på kall snö ungefär. Lät nog mindre på min för jag gjorde aldrig något vid det för jag tyckte inte det störde nämnvärt.
    ok! Det stör iofs bara på min när någon sitter i passagerarstolen och inte alltid, visst temperaturberoende verkar det ha. Åhja, får väl köpa en golf VI gti istället :/.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    ok! Det stör iofs bara på min när någon sitter i passagerarstolen och inte alltid, visst temperaturberoende verkar det ha. Åhja, får väl köpa en golf VI gti istället :/.
    Hehe, det låter som en bra lösning. Det gäller att hitta ett argument för att motivera ett bilbyte

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Hehe, det låter som en bra lösning. Det gäller att hitta ett argument för att motivera ett bilbyte
    Ibland är man mer eller mindre mottaglig för dumma tankar .

    Hmm .. men det där sätet borde gå att fixa.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin