Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Råbbert
    Gäst

    Är det dumt att byta Lupon istället för att sälja?

    Har funderingar på att vilja byta bort lupon och istället ha en MKII.

    Att sätta ut Lupon på annons orkar jag inte hållas med, vilket ekonomiskt säkert skulle vara bättre.
    En Golf II ligger ju oftast inte så högt som en Lupo, alltså kommer jag ju byta bort lupon för mindre värde än om jag skulle sälja den..

    Om någon skulle vilja byta en FIN MKII (gärna 16V) kan jag tänka míg att byta rakt av...
    Men tittar man på blocket ligger den billigaste Lupo 1.4 -99 på ca: 28.000kr.

    Jag ska betala skatten denna månad, är nya belägg fram och bilen är i allmänt gott skick. Den är ju ändo 10år och har rullat ca: 16.500mil.
    Finns 2st saker som drar ner priset.
    *c-låset fungerar bara från pas.dörren.
    *låter lite om höger hjullager fram
    *radion e paj, men det fungerar att spela cd allefalll =)

    Har provat att maila några på blocket om byte, men det finns absolut inget intresse...
    Är bytesvärde 20.000 för högt??
    Vad skulle ni satt ut den på om ni skulle sälja den??
    Kan man sätta 23.000:- eller kommer mailkorgen då damma ihopp innan någon svarar??
    Små bilar som e billiga i drift borde ju fungera att sälja tycker man..

    På garaget.org/bertrob kan ni se bilen jag talar om...

    MVH/ Robert

  2. #2
    zoddri
    Gäst
    Rent spontant känns det som att den som byter sin Mk2 mot en Lupo rakt av gör en väldigt bra affär.
    Sen kan jag tänka att Lupon är lite svårsåld, det är ju en väldigt liten bil.

    Men, annons på blocket brukar lösa det mesta. Om man inte har en Camaro eller så..

  3. #3
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    Rent spontant känns det som att den som byter sin Mk2 mot en Lupo rakt av gör en väldigt bra affär.
    Sen kan jag tänka att Lupon är lite svårsåld, det är ju en väldigt liten bil.

    Men, annons på blocket brukar lösa det mesta. Om man inte har en Camaro eller så..
    Ja en ren bytesaffär borde gynna den som byter till sig Lupon.
    Men handlar det om en fin MKi eller MKII utan vidare mycket rost skulle jag kunna byta..

    MVH/ Robert

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag hade gärna kört lupo men både jag och sambon är för långa för att köra lupo.

    Trist men så är det ibland.

  5. #5
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Jag hade gärna kört lupo men både jag och sambon är för långa för att köra lupo.

    Trist men så är det ibland.

    Långa??
    En kompis ligger ute på jobb köpte sig en seat arosa (en lupo med seat emblem). Den killen han samåker med är ca: 198cm och 120kg... Han sitter bättre i den än den Audi 200 som kompisen hade innan.. =)
    Stolen längst bak och max "ner pumpad", i kombination med liten instr.bräda gör den faktiskt stor där fram. Men att ha någon bakom sig då är bara att glömma.
    Är ju faktiskt inte förrens bakom stolarna den blir lite.. =)


    MVH/ Robert

  6. #6
    Botanic
    Gäst
    Jag förstår inte varför man skulle byta bort Lupon.

    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Jag hade gärna kört lupo men både jag och sambon är för långa för att köra lupo.

    Trist men så är det ibland.
    Om du och din sambo får barn, så kommer barnen att bli minst 3 meter långa :-)

    Jag är 190 cm och sitter bättre i Lupon än i många andra bilar. Jag behöver inte ens ha sätet längst bak, vilket jag behöver i de flesta bilar som jag suttit i.
    En Volvo V70 är mer trång bakom ratten än min Lupo. Förmodligen beror det på sidokollisionsskydden i Volvon.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Anders Delstam
    Medlemsnr
    4727
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    263
    Svårsåld? Det kan jag inte tänka mig. Vem vill INTE ha en liten rar gul Lupo för de korta, snåla transporterna? Nej, jag hade nog försökt mig på att sälja den på Blocket för dem pengarna du nämner ovan. Kanske lite mer också faktiskt. Jag tror inte den annonsen behöver ligga länge, det finns massor med folk som behöver små men snåla bilar för att åka o handla, pendla i o.s.v. i dessa tider.

    Sen när den är såld kan du sitta o spana efter en fin MkII när det "rätta" exemplaret dyker upp.

    Personligen vill jag helst byta ut min pendlar-Astra och tittar därför efter VW Polo, men eftersom de också är "småbilar" (populära) så är mitt problem att beg-priserna är för höga för min smak.

    /Anders

  8. #8
    Råbbert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av S6Plus Visa inlägg
    Svårsåld? Det kan jag inte tänka mig. Vem vill INTE ha en liten rar gul Lupo för de korta, snåla transporterna? Nej, jag hade nog försökt mig på att sälja den på Blocket för dem pengarna du nämner ovan. Kanske lite mer också faktiskt. Jag tror inte den annonsen behöver ligga länge, det finns massor med folk som behöver små men snåla bilar för att åka o handla, pendla i o.s.v. i dessa tider.

    Sen när den är såld kan du sitta o spana efter en fin MkII när det "rätta" exemplaret dyker upp.


    /Anders

    Så kan det mycket väl bli, ska tvätta och ge den en omgång med maskin snart. Sen får vui se om man kan ta lite bilder och kasta ut på blocket.
    Men det är ju så att jag e jävligt nöjd med bilen, men längtan efter en 16V som e fräsch börjar bli STOR...
    Och att ha en tredje bil (vilket golfen skulle bli) är inte att tänka på...


    MVH/ Robert
    www.garaget.org/bertrob

  9. #9
    ecm_z28
    Gäst
    sälj den på blocket, byten blir nästan aldrig bra ekonomiskt.. lupo lär gå som smör i solsken.. du får säkerligen 20-24 för en vettig lupo idag, jag gjorde tvärt om.. jag köpte en 540iA -00.. för kaffepengar.. men de blev så jävla dyrt i pendlarpengar så nu har ja köpt en pundargolf 2'a som ska få agera a-b transporter..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin