Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 97
  1. #41

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    JAg beställde mig en GTI VI igår.. ÄNTLIGEN!!
    Och säljar-pojken påstod att leverans kommer ske v.5-6 vilket jag verkligen hoppas på.
    Har ni som beställt fått er efter åtminstone typ utlovad tid ?

    som en fotnot. Sist jag beställde ny bil (Tvitvi. Volvo V50 D5 summum) så tog det också ca 4 månader.

    Så det är bara att vänta!!

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    jag beställde min vecka 38 och den skall levereras vecka 51 = 13 veckors väntetid

  3. #43
    Sigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    JAg beställde mig en GTI VI igår.. ÄNTLIGEN!!
    Och säljar-pojken påstod att leverans kommer ske v.5-6 vilket jag verkligen hoppas på.
    Har ni som beställt fått er efter åtminstone typ utlovad tid ?

    som en fotnot. Sist jag beställde ny bil (Tvitvi. Volvo V50 D5 summum) så tog det också ca 4 månader.

    Så det är bara att vänta!!
    Grattis! Du kommer inte att bli missnöjd, det vågar jag nästan lova.

    För mig så kom bilen efter 3,5mån och de sa 4.

    Hur ser din spece ut?

    MVH
    Marcus

  4. #44

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Åhå.. Det låter lovande..
    Nä, jag har ju provkört den, och det var väl det största misstaget jag gjort tror jag.. Själen har fan inte vilat en sekund sen dess.. Men nu ska det väl gå å få lite själslig ro tror jag..

    Min spec. Har funderat bra länge på detta och hoppas innerligt att jag inte kommer ångra mig..

    Ljus- och siktpaket 2
    Avtagbar dragkrok
    Mörktonade rutor
    Telefonförberedelse Premium
    Bi-Xenon med kurvljus
    Parkeringsensorer fram och bak
    Elinställbar förarstol
    18" Detroit-fälgar
    Elektriskt soltak
    RNS510 Dynaudio
    Stöldskyddslarm
    Läder Vienna
    och 4 dörrar med elhissar.

    Ja just det, bilen blir vit och manuellt växlad...

    Tyckte det var lagom.. Kände att det var lika bra å köpa det jag verkligen ville ha denna gång..
    Senast redigerad av Hooloowoo den 2009-10-09 klockan 18:17.

  5. #45
    Sigge
    Gäst
    Det blir en grym bil, det där!

    En grej som jag är mycket glad att jag valde till är backkameran som gör att bilen känns lite "Bond"-mässig när man backar. Men det är väldigt praktiskt också och inte bara en kul grej. Kostar inte mycket extra när du väl har valt sensorerna och RNS. Och om du väl lägger till den så kostar det bara 900kr för Park Pilot. Då är man Bond på riktigt...

    Jag ångrar lite att jag inte valde Xenonljusen, även om de org är snygga och helt ok ljus. Så här i efterhand så är det bättre att inte snåla, så du tänker rätt där.

  6. #46

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Ja, jo kanske det.. Men jag kände ändå att det var lite i överkant.. Även om jag håller med om att det förmodligen är en jävligt tuff grej att ha.. Sensorer har jag dock tämligen god erfarenhet av och tyckte väl att det räcker med det.
    Klent förhoppningsfull är jag iaf. Ska bli jäääääkligt kul..

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Sonny
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    30
    Beställde en ny GTI DSG idag och preliminär leverans är V15. 22 veckor !!!!!
    Herregud, det tar ju bara 36 månader att tillverka en människa.....

    Frågade säljaren om det berodde på allt jag stoppat på den, men fick svaret att det inte påverkade så mycket.

    Har man problem i fabriken med komponentleveranser eller vad handlar det om?
    Jag trodde bilbranschen var nere i en djup kris och hoppade jämfota av glädje vid varje ny beställning och kunde leverera pronto.
    Men det kanske bara gäller Volvo, Saab och några till.

    Bara att vänta och köra vidare med den GTI 07 jag har nu.
    När jag skrev ovanstående rad reagerade min hjärna och sa "detta är ett klassiskt exempel på i-landsproblem". Skäms nu något, men jag vill ju ha...

  8. #48
    jockem
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av dasf Visa inlägg
    Beställde en ny GTI DSG idag och preliminär leverans är V15. 22 veckor !!!!!
    Herregud, det tar ju bara 36 månader att tillverka en människa.....

    Frågade säljaren om det berodde på allt jag stoppat på den, men fick svaret att det inte påverkade så mycket.

    Har man problem i fabriken med komponentleveranser eller vad handlar det om?
    Jag trodde bilbranschen var nere i en djup kris och hoppade jämfota av glädje vid varje ny beställning och kunde leverera pronto.
    Men det kanske bara gäller Volvo, Saab och några till.

    Bara att vänta och köra vidare med den GTI 07 jag har nu.
    När jag skrev ovanstående rad reagerade min hjärna och sa "detta är ett klassiskt exempel på i-landsproblem". Skäms nu något, men jag vill ju ha...
    Vad valde du till för utr??

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Sonny
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    30
    Förutom DSG blev det:
    PLB Ljus och sikt-paket
    PXE Bi-xenonstrålkastare med kurvljusfunktion
    RHC Radio RCD 510 med 8 högtalare
    UF6 Multimediauttag MEDIA-IN i mittarmstödet fram
    WL2 Läderklädsel Vienna
    W4B 4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
    1D2 Avtagbar dragkrok (exkl adapter)
    PB2 Elinställbar förarstol i kombination med sportstolar i läder
    WDA Parkeringssensorer fram och bak
    PDD Dynamic Chassis control (DCC)

    Skall bli intressant att känna hur DCC'n fungerar på GTI. Jag har provkört Passat CC med den men det är svårt att dra någon slutsats utifrån den provkörningen eftersom det är så olika bilar.
    Någon som har DCC på ny GTI och kan dela med sig av hur den fungerar?

  10. #50
    Zynodisk
    Gäst
    VW påstår att man skall kunna få en Golf R till Nyår... De är nog glädjesiffror med andra ord..

  11. #51
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av dasf Visa inlägg

    Skall bli intressant att känna hur DCC'n fungerar på GTI. Jag har provkört Passat CC med den men det är svårt att dra någon slutsats utifrån den provkörningen eftersom det är så olika bilar.
    Någon som har DCC på ny GTI och kan dela med sig av hur den fungerar?
    Jag beställde min bil vecka 22 och kommer troligen få den vecka 47. Jag har en Passat CC nu med DCC och där blev jag lite besviken då jag inte tycker att skillnaden var SÅ stor. Hoppas att "Sport" läget är MYCKET hårdare än på Passat CC'n.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  12. #52

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Den långa leverenstiden för en GTI beror enligt uppgift från VW på brist av den för GTI unika ratten och de svarta "alupanelerna" (jag misstänker bekymmer med underleverantör i bilkrisens spår eller så är det politik). VW har en viss mängd av de nämnda komponenterna och sedan tilldelades olika länder en mängd bilar. Denna mängd för 2009 för Sverige fylldes redan i augusti. De som beställde därefter fick produktionstid tidigast v4 (igår var aktuell produktionsvecka 6). Så det låter lite sent att få en bil levererad v15.

    Angående R så blev jag erbjuden leverens av en bil v2-3 förutsatt att jag skulle slagit till före kl 12:00 idag och tagit exakt den spec som svenska VW valt till sina kommande utställningsbilar. Om man avviker minsta från specen så blir leveranstiden en annan.

  13. #53
    Sigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av dasf Visa inlägg
    Förutom DSG blev det:
    PLB Ljus och sikt-paket
    PXE Bi-xenonstrålkastare med kurvljusfunktion
    RHC Radio RCD 510 med 8 högtalare
    UF6 Multimediauttag MEDIA-IN i mittarmstödet fram
    WL2 Läderklädsel Vienna
    W4B 4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
    1D2 Avtagbar dragkrok (exkl adapter)
    PB2 Elinställbar förarstol i kombination med sportstolar i läder
    WDA Parkeringssensorer fram och bak
    PDD Dynamic Chassis control (DCC)

    Skall bli intressant att känna hur DCC'n fungerar på GTI. Jag har provkört Passat CC med den men det är svårt att dra någon slutsats utifrån den provkörningen eftersom det är så olika bilar.
    Någon som har DCC på ny GTI och kan dela med sig av hur den fungerar?
    Grattis till din beställning! Jag är supernöjd med min och har svårt att se att man skulle kunna bli annat.

    Ang DCC så är skillnaden som jag upplever inte jättestor, men märkbar. Jag kör bilen till 95% i comfort och då är bilen lite mjukare(dock ej mjuk på 18") och lättmanövrerad tack vare den lättare styrningen. Väljer man istället sport så blir bilen något hårdare i dämparna och man känner ojämnheter i vägen tydligare genom chassit. Största skillnaden, som jag upplever det, är att styrningen stramas åt och blir klart trögare. Detta ger en skön racing känsla. Jag anser inte att DCC är särskilt prisvärt men jag tror nog jag skulle valt det igen ändå:-) Det finns ju bilar som är mer prisvärda än en GTI om man bara ska ta sig fram...men va f_n man lever ju bara en gång.

    Grattis än en gång och må väntan bli kort...Du får trösta dig med att du får den till våren, som måste vara den ultimata tiden för att rulla ut i en ny kärra.

    PS. Vilken färg valde du?

    MVH
    Marcus

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av dasf Visa inlägg
    Beställde en ny GTI DSG idag och preliminär leverans är V15. 22 veckor !!!!!
    Herregud, det tar ju bara 36 månader att tillverka en människa.....


    Vet ej hur du är skapt men för mig tog det cirka 40 VECKOR att tillverka mitt barn

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Sonny
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    30
    Basti...
    Wikipedia ger dig helt rätt. Det är 40 veckors leveranstid på små människobarn.
    Men NE ger mig NÄSTAN rätt. 'Hos människan är graviditetens varaktighet i genomsnitt 40 veckor, räknat från sista menstruationens första dag. I biologisk mening är varaktigheten därför ca 38 veckor, räknat från tidpunkten för befruktningen.'
    Jag hade i huvudet att kvinnans graviditet pågick i 9 månader och 9 x 4 = 36. Fel, fel, fel.....
    Ovanstående känns dock något off-topic...


    Marcus...
    Tack för infon ang DCC. Verkar som den gör nytta i GTI'n.
    Den nya bilen blir vit precis som den nuvarande. Snyggt i alla fall när den är nytvättad.

    Tyvärr kommer nog dörruppslag att synas tydligare på den nya vita GTI'n än den gamla då den nya saknar skydds-gummi-listen på dörren. Enligt säljaren går det att montera en sån, men då måste de borra hål i dörren och dessutom blir det inte snyggt.
    Man får väl parkera längst bort på varuhusparkeringarna bland de andra pedanterna!
    Senast redigerad av dasf den 2009-10-31 klockan 10:39.

  16. #56

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Jag fick ett infall för nån vecka sen och ändrade färgen till röd istället. Och la till såndäringa motorochkupévärmare..
    Leverans blir det nån gång i början på februari om man ska tro säljaren. Vilket jag vill och gör.

  17. #57
    tuvor
    Gäst
    Jag fick ett ryck och beställde Golf R, dock finns det inte nått besked på de bilarna ännu. Men troligtvis runt vecka 15.

  18. #58
    bcr
    Gäst
    Jag funderar också på att beställa en Golf R. Vilken spec gjorde du?

    /Håkan

  19. #59
    tuvor
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bcr Visa inlägg
    Jag funderar också på att beställa en Golf R. Vilken spec gjorde du?

    /Håkan
    Jag valde till
    DSG, RCD510dyn, DCC, Parkeringsersorer + backkamera. =) Resten finns ju redan i om man inte vill ha skål stolar med skinn osv..

    Kollade i SAMS idag och såg att den skall börja tillverkas V.9 så det känns väl sådär.

  20. #60
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Pierre K
    Medlemsnr
    4720
    Ort
    GBG
    Inlägg
    42
    12-15 veckors leveranstid bruckar väl vara vanligt när man beställer ny bil har jag erfarat, kan ju gå fortare och långsammare i vissa fall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin