handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet av att beställa ebay?



passaten98
2009-08-03, 22:11
Hej på er, innehavare av passat-98 som nu börjar gneka i vä framvagn, misstänker länkarmen, hittade på ebay.de en sats,14 delar för 114 euro+ frakt ca 300 kr som verkar vara samma som säljs i sverige för ca 3500 kr på blocket, någon som handlat med ebay, verkar som man måste betala i förväg!? Autodelar säljer lösa armar, ca 800 kr, förstärkta ??, bytte till biltema för ca 1,5 år sen är den som är helt slut!!
Blir inga fler därifrån iallafall!!

Thomas

mtm
2009-08-03, 23:34
Jag handlar en del på eBay, har inte varit några problem hittils.

Inget stort iaf... Enda jag råkat ut för är efterblivna engelsmän haha... men allt har löst sig i slutändan.

Använd paypal, då är man så skyddad man kan vara.

Tror att förskottsbetalning är defacto standard. Handlar du i en fysisk butik eller internet-butik betalar du ju också i förskott så att säga.

Kolla en säljares omdömme bara, det är en bra vägledare.

stefan683
2009-08-04, 16:06
Inga problem alls.Köpte ett juste armstöd till min Mk3 förra veckan.Betalade med Paypal.Kom på tre dagar.

Sebbe
2009-08-04, 21:12
Har handlat massor från E-bay. Alltid gått bra med företag men har blivit blåst nån gång av privata säljare.

Lilla_Vargen
2009-08-04, 21:38
Jag handlar en del på eBay, har inte varit några problem hittils.

Inget stort iaf... Enda jag råkat ut för är efterblivna engelsmän haha... men allt har löst sig i slutändan.

Använd paypal, då är man så skyddad man kan vara.

Tror att förskottsbetalning är defacto standard. Handlar du i en fysisk butik eller internet-butik betalar du ju också i förskott så att säga.

Kolla en säljares omdömme bara, det är en bra vägledare.

Mycke bra tips här :-)

Har oxå lyckats handla en hel del.
Endast blåst en gång, inte paypal utan privat dock var det bara 33 euro totalt.