handdator

Visa fullständig version : Sotningssats från biltema.



J-ROS
2009-07-30, 11:40
Tja.
Tänkte köpa en sotningssats till min Gti 8v -86 med motorkod GZ.

På Biltemas hemsida står det;
Bilmärke VOLKSWAGEN
Modell Golf 1,8
Årsmodell 82—10.91
Anmärkning inspr.motor
Art nr 60-1002
Pris 299,00 kr

Det är den närmaste på sidan som jag hittar som liknar min spec, eller finns det helt enkelt inte till min bil på Biltema?
Passar det på min motor?
Tack på förhand =)

ture
2009-07-30, 12:34
testa slå in reg nr på http://catalog.meca.se/CarSelect.aspx?CategoryType_ID=1

leta upp sotningssats och klicka på artnr så dyker upp en ruta "passar till följande bilar"

mvh
t

J-ROS
2009-07-30, 12:38
Har redan kollat på Meca och på Mekonomen.
Det var inte det som var frågan, jag frågade om den artikeln jag länkade från Biltems sida passar på min bil.

Lite skillnad på 1750:- på Meca och 299:- på Biltema.

Mvh

Fahlgren
2009-07-30, 13:53
Det jag tror han menar är att ifall du söker på din bils regnumer på Meca, och kollar "passar följande bilar" och modellen du skrev här ovanför finns med där. Ja då borde det ju även funka tvärtom. Allts att den modellens sats funkar även på din bil. Eller har jag fel ture ? :)

ture
2009-07-30, 17:38
Det jag tror han menar är att ifall du söker på din bils regnumer på Meca, och kollar "passar följande bilar" och modellen du skrev här ovanför finns med där. Ja då borde det ju även funka tvärtom. Allts att den modellens sats funkar även på din bil. Eller har jag fel ture ? :)

Nej du har rätt

mvh
t

Janne.M
2009-07-30, 21:24
Vill varna lite för att mecas databas inte alltid stämmer, speciellt om man har en lite ovanligare bil som tex min Golf 2 med digifantsprut. Där kommer tex alltid lilla luftfiltret upp istället för de som sitter på gti.