handdator

Visa fullständig version : Motorproblem Golf IV GTI -99



Lindskog
2009-07-29, 17:50
Har fått lite problem med att motorn går på 3 cylindrar ibland.
har kollat vilken cylinder det är. Började med att byta tändspole men det funka inte.. När den väl går på 3 cylindrar och man tar av kontakten på den tändspolen så händer det inget men sen när man sätter tebax kontakten igen så går den på alla 4. Har kollat stiften och spn i kontakten och dom ser bra ut.. Har även felsökt bilen men det fanns inget fel meddelande.
Nån som har nån ide vad man mer kan göra??

Cullberg
2009-07-29, 18:27
Testade du med en ny tändspole eller beg?

Särkelä
2009-07-29, 21:46
Kan vara tändslutsteget som gett upp. Sitter på luftfilter burken. prova byt det så tror jag det blir kanon sen..=)

Lindskog
2009-07-30, 13:33
Testade du med en ny tändspole eller beg?

Köpte en ny tändspole...


Kan vara tändslutsteget som gett upp. Sitter på luftfilter burken. prova byt det så tror jag det blir kanon sen..=)

Men vad har den för funktion?
men vf skulle bilen gå på alla 4 då när jag tar loss kopplingen från tändspolen och sen sätter dit den igen?? Kan det inte vara nåt med kablarna då?

Särkelä
2009-07-30, 19:10
Hmm. Undar om jag inte hade ett lika dant problem på brorsans problem. vi trodde det var en spole först. så prövade me det. ibland gick den bra o ibland gick den bara på tre. sen blev det värre o värre. så vi bytte tändslutsteget. sen har den gått fint sen dess.