handdator

Visa fullständig version : Art nr. på div tätningar växelåda Golf Mk1



tjipp
2009-07-27, 19:39
Ja har rivit ner lådan för att byta koppling mm.
Hade ett rejält läck på ingående axeln, därav siret på kopplingen.

Behöver lite hjälp att kolla så jag har rätt art nr. Annars lär jag inte få rätt grejer, eller ens några grejer överhuvudtaget, då pappskaften på vag har satt i system att så fort man nämner att det är till en Golf mk1... Så blir svaret.. Aj du, jag är ledsen men dem delarna har utgått.. Hej.. å klick!

Är det bara den yttersta packboxen man skall ha?:
020 311 113

Eller är det fler tätningar och ev, stöd/busstningar innanför denna man byter med?
(har inte plockat isär än så jag vet inte hur det ser ut innanför den yttre packboxen)

Art, nr på dem ev. extra prylarna innanför vore trevligt i så fall! =)

Sen dem klassiska locken/tätningarna på drivaxelhubbarna
Som går åt när drivaxlarna bottnar!
Står med så j...la liten storlek, kan det vara:
020 409 289 (B?)
Stämmer det?

Packning/gummi tätning till hastighetsmätar wiren:
171 957 861 A
Kan det stämma?

Finns det något kompl. kitt med alla leder/busstningar till växellänkaget!?
Lite glappt är det, så man kan ju passa på att byta ut lite sliten plast, när man ändå river i skrotet!

Tackar på förhand om någon trevlig skäl orkar kolla detta åt mig under kvällen, så kan jag ringa och beställa med art nummer i morgon bitti!

tjipp
2009-07-28, 08:45
Tydligen är det en busstning + en tätning innanför den "stora" yttre packboxen..
(sökte lite)

020 311 113 = "stora packboxen"
020 311 107 D = bussning 8v låda?
020 311 108 A = tätning, till bussning?

INGEN som har möljighet att kolla lite på dem andra grejerna i första inlägget!?

Snälla, snälla! =)

Junfors
2009-07-28, 10:21
Ring VAG i Alingsås, där har jag inte mött den attityden ännu i alla fall.

tjipp
2009-07-28, 18:27
jasså inte..
Det har jag.. dock är dem lite mer medgörliga när man står på och tjatar en stund, finns även vettigt folk på reservdelar i a-sås, men inte alltid, tyvärr..

beställde i stället allt ovan på express från Bilab i kungälv..
alltid lika trevliga (än i varjefall)
dessa prylar var dessutom något som brukade finnas på hyllan, men just nu var det förståss tomt, fick beställa med express order (25:- extra per del)
För att ha det kl7. på morgonen i morrn (onsdag)