handdator

Visa fullständig version : Bra folk som kan hjälpa mig med min motor (Golf 5 GTI)



Zeeeta
2009-07-24, 00:44
Efter en avkörning på mantorp lyckades jag få in sand lite överallt i motorn och troligen har det även hittat in bland cylindrar och annat mindre kul där det inte ska vara sand..:(
Och då de behövs plocka isär och göras rent har jag lite planer på att att stoppa ner lite annat kul för att få upp effekten litegrann (när man ändå håller på..) Ingen som har någon firma att rekomendera som kan VW och järna har skruvat på liknande bil tidigare? Järna i mellansverige, fast jag kan ju köra iväg bilen längre om det skulle behövas.

Hjälp uppskattas!

Cullberg
2009-07-24, 07:05
Beror väl lite vad på vad du är intresserad av att betala? Sand i cylindrarna, hur artar sig det? Kolla med Ace Competition...

ThomasT
2009-07-24, 07:27
Om du bor i Västerås så är det närmare till PM racing i Nynäshamn.

Jag är också lite nyfiken på hur sanden kom in i motorn?


.

Zeeeta
2009-07-24, 18:41
hehe jo sand i cylindrarna.. Tryckröret från turbon till intercoolern gick sönder när jag dundrade ut i sandfållan.. Så när jag började skruva isär alla rör för att se om det kommit in sand så upptäckte jag att det var sand i intercoolern, sand i rören på andra sidan intercoolern, sand hela vägen upp till gasspjället! har dock nte kommit längre med isärskruvandet då firman har semester där jag håller till.. men med tanke på mängden sand det låg i tryckrör och slangar ända up till spjället så borde det även ha smygit in sand i insuget. men somsagt, jag har inte kommit längre i skruvandet. Men vid provstart låter inte motorn direkt bra...

Cullberg
2009-07-24, 20:06
Surt...

Basti
2009-07-24, 22:09
Fy satan va dyrt det låter.....