handdator

Visa fullständig version : Corrado G60 startar inte



Gogge
2009-07-22, 22:53
Hej !!

Har start problem med min Corrado. Får ingen gnista, har provat med att byta styrbox, spole och tändkablar men det hjälpte inte den startar fortfarande inte mer än att den startar helt plötsligt lite då och då så jag har börjat fundera lite på knack sensorn om det är den som spökar. Är det någon som vet var den sitter på en sån bil eller om det är nåt mer man ska kolla tex. med tändningen ??? Börjar kännas bra surt har hållt på med den dygnet runt i två veckors tid. Det värsta hände idag efter att jag trodde att jag hade fixat felet så jag åkte för att besikta den och när det var min tur att åka in så vägrar den att starta så jag fick lasta den på kärra och åka hem igen. =( Oturen måste väl vända snart..

g-man
2009-07-22, 23:09
Prova byt relä med nr 30 tryckt på sig. Kostar ca 150kr hos vag. Det är till styrboxen. Är en lödning i det som brukar kunna släppa.
Hade lika fel på min att den inte starta ibland, hade ingen gnista vid dom tillfällena. Men nu har den funkat klockrent sen dess.

Art.nr på relät: 165 906 381

Gogge
2009-07-23, 15:49
Tack för tipsen, tog bort relän idag och såg att en kall lödning hade släppt på ena foten. Får hoppas att det är det som har spökat hela tiden nu måste jag bara sätta ihop allt annat som jag har tagit bort innan jag kan testa om det är det felet.