handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter av Turbocenter?



Peter56
2009-07-22, 13:48
Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av Turbocenter i Tullinge. De har i sitt utbud vad de kallar för Steg 1 och ska enligt dem ge 250 hk och 350 Nm på en Golf GTI V för en kostnad av 7.400:-

Jag är lite sugen på detta men har inte bestämt mig.

D_Stenlund
2009-07-22, 23:55
jag lämnade in min g60 där när den knasade, visade sig att en vacumslang till styrboxen var felkopplad, in bakom insuget. fixade dom på ett kick.

ThomasT
2009-07-23, 12:57
Mig veterligen så är de duktiga och seriösa. Men jag vet inte vems programvaror de säljer, för när det gäller standard chippning så lär det troligvis inte vara de själva som gjort mappningen.

VWR18
2009-07-23, 13:31
Claus gör mapparna själv!

Falcor
2009-07-23, 14:14
Har bara gott att säga om turbocenter.

Har ju haft en del problem med min bil och Claus har alltid ställt upp med råd och tips via telefon och mail, till skillnad från vissa andra Tuningfirmor.

När och om det blir dags för mig att trimma mera så är det dit jag kommer vända mig.

ThomasT
2009-07-23, 17:21
Claus gör mapparna själv!

På deras hemsida står det: "Vi har chiptrim till mer än 1200 bilar" det är inte troligt att de har gjort dem själva. Däremot så mappar de enskilda specialbyggen själva.


.

Raz
2009-07-23, 17:44
Jag har lämnat min Mk1a till Turbocenter för mappning två gånger och Claus är grym på mappning! Har bara goda saker att säga om dom, bra service och resultat.
Enda nackdelen är att dom har rätt lång väntetid om man inte är ute i god tid och bokar.

VWR18
2009-07-23, 20:21
Claus gör mapparna själv!

Till GTI MKV i alla fall

foffa2002
2009-07-28, 21:56
På deras hemsida står det: "Vi har chiptrim till mer än 1200 bilar" det är inte troligt att de har gjort dem själva. Däremot så mappar de enskilda specialbyggen själva.


.

det är turbocenter som står för 99% av de svenska frimornas chip.
de som inte säljett tex mtm eller liknande kränger claus mjukvaror undrr andra namn

ThomasT
2009-07-28, 23:59
det är turbocenter som står för 99% av de svenska frimornas chip.
de som inte säljett tex mtm eller liknande kränger claus mjukvaror undrr andra namn

Med vetskapen om att du sällan(aldrig) säger något du inte har belägg för så är jag ändå tveksam...

Logiken säger mig att det borde vara omöjligt för dem att hinna ta fram programvaror till så många modeller med utveckling och tester. Och att dessutom ha tillgång till så många olika bilmodeller...

Men du får gärna tillrättavisa mig.


.

Peter56
2009-07-29, 12:01
Jag har haft mailkontakt med Turbocenter och enligt Claus är det bara ett par dagars väntetid för att få jobbet gjort. Men jag tvekar en aning om jag ska göra det med tanke på att min bil är ny och vid en trimning lär väl alla garantier från generalagenten vara förbrukade.

Jag måste fundera ytterligare ett tag på detta. Men tack för alla era svar.

anri52
2009-07-29, 22:15
Jag har haft mailkontakt med Turbocenter och enligt Claus är det bara ett par dagars väntetid för att få jobbet gjort. Men jag tvekar en aning om jag ska göra det med tanke på att min bil är ny och vid en trimning lär väl alla garantier från generalagenten vara förbrukade.

Jag måste fundera ytterligare ett tag på detta. Men tack för alla era svar.

Varför inte välja Stertman Motorsport i Nynäshamn?
Han (Mattias) kan verkligen få fart på grejorna..
Sen att han är väldigt kunnig gör ju saken inte sämre
Det han har gjort med Martins och min bil(båda GTI 30 edi)
är helt otroligt. Kan med lätthet säga att vi är bland dom 5 snabbaste
Golf 5orna med orginal turbo i Europa.

foffa2002
2009-07-30, 18:44
Med vetskapen om att du sällan(aldrig) säger något du inte har belägg för så är jag ändå tveksam...

Logiken säger mig att det borde vara omöjligt för dem att hinna ta fram programvaror till så många modeller med utveckling och tester. Och att dessutom ha tillgång till så många olika bilmodeller...

Men du får gärna tillrättavisa mig.


.

vill inte gå ut på namn med aktiva då det kan sätta tc i problem.

Men en nu inaktiv säljare var ju den Boris VWR18 körde med.
dvs österlunds.

Alla deras prylar var TC grejer.
Nu har ju TC 1000tals filer till just 1.8T.
;)
På VR5 turbo är vi upper i 116st

canterbury
2009-08-01, 20:43
Varför inte välja Stertman Motorsport i Nynäshamn?
Han (Mattias) kan verkligen få fart på grejorna..
Sen att han är väldigt kunnig gör ju saken inte sämre
Det han har gjort med Martins och min bil(båda GTI 30 edi)
är helt otroligt. Kan med lätthet säga att vi är bland dom 5 snabbaste
Golf 5orna med orginal turbo i Europa.

sidan var ju bland det sämsta jag ´varit med om, ingen Vad ligger hans jobb på i kostnad till andra?