handdator

Visa fullständig version : Byta motorkudde på G60



Victorduvet
2009-07-17, 00:10
Tja.
jag är sugen på köpa en G60.
har hittat en, men det som behövdes göra var att byta en motorkudde.
är det bökigt?
tror det var den bakre kudden eller nära växellådan. =)

Sjovold
2009-07-17, 00:45
den bakre kan man byta bara man tagit bort insug,grenrör m.m. den på lådan vet ja inte riktigt hur man ska lyckas med...

Victorduvet
2009-07-17, 02:06
den bakre kan man byta bara man tagit bort insug,grenrör m.m. den på lådan vet ja inte riktigt hur man ska lyckas med...

okej, det var den vid växellådam som skulle bytas.
ingen som vet om det är lätt / svårt?

ovredsson84
2009-07-17, 02:08
Har du mek vana så skall det inte var överdrivit svårt..

eller har någon som kan hjälpa dig..

Victorduvet
2009-07-17, 02:32
Har du mek vana så skall det inte var överdrivit svårt..

eller har någon som kan hjälpa dig..

jag har 2st som kan hjälpa mig, 1 gratis å 1 som tar en liten slant :P
å han jobbar som VAG mekaniker :P
men det skulle vara bra om man kunde byta det själv så de blir billigt,
men måste man typ lös med hela motorn eller hur är det?
vet att brorsan bytte på en 02:s bmw 330D då lossade han motorfästena å lyfte upp motorn med domkraft en bit. sen tog han bara loss kudden och satte dit en ny :)

ovredsson84
2009-07-17, 03:54
jag har 2st som kan hjälpa mig, 1 gratis å 1 som tar en liten slant :P
å han jobbar som VAG mekaniker :P
men det skulle vara bra om man kunde byta det själv så de blir billigt,
men måste man typ lös med hela motorn eller hur är det?
vet att brorsan bytte på en 02:s bmw 330D då lossade han motorfästena å lyfte upp motorn med domkraft en bit. sen tog han bara loss kudden och satte dit en ny :)

Ungefär som din bror skall nog gå om jag kommer ihåg rätt..

Janne.M
2009-07-17, 09:40
den bakre kan man byta bara man tagit bort insug,grenrör m.m. den på lådan vet ja inte riktigt hur man ska lyckas med...