handdator

Visa fullständig version : Corrado G60 som går dåligt



Gogge
2009-07-14, 23:26
Hej !!

Har nyss blivit ägare till en corrado G60 som jag hade tänkt att snygga till lite. Bilen gick hyffsat och laddade runt 0,7 när jag köpte den i slutet av vintern och har nyligen börjat att serva den lite bla. bytt olja, filter. Felet som jag visste om när jag köpte den var att han svartrök och ibland vandrade lite på tomgången men efter lite gas pådrag så svartryker den inte. Men idag när jag provkörde den så ville den inte reagera alls efter 3500 varv känns som om den tappar laddtrycket helt och blir orkeslös till och med när man på tomgången försöker varva ur den så reagerar den inte efter 3500 varv. Vid acceleration så känns det som en hästspark i ryggen vid ca 3500 sen så stryper bilen sig själv så nu behöver jag lite tips och ideer på vad det kan vara för fel. Har redan plockat ner alla slangar och tittat lite olja men det ser normalt ut och kompressorn ser också bra ut. Så kan jag ha kommit åt nån slang eller nån kabel som ligger klämd och spökar. Är tacksam för alla svar. Tack på förhand...

Frippe
2009-07-15, 13:37
testa att koppla ur lambdasonden och provkör.

Min Corre svart rök och gick endast bra på fullgas. Då fick jag tipset att koppla bort lambdan och testa, vilket gjorde att bilen gick bra.

Jag monterade en ny lambda och bilen gick perfekt.

Gogge
2009-07-15, 14:27
testa att koppla ur lambdasonden och provkör.

Min Corre svart rök och gick endast bra på fullgas. Då fick jag tipset att koppla bort lambdan och testa, vilket gjorde att bilen gick bra.

Jag monterade en ny lambda och bilen gick perfekt.

Tack för tipset ska prova det när jag har fått bilen att gå på full gas. Hörde också att den blåa tempgivarn kan påverka blandningen med, den ligger i och chokar när motorn har uppnått arbets temperatur.