handdator

Visa fullständig version : Hjälp ang. Golf gti 8v mk2



LillGoffen
2009-07-13, 23:48
Hej igen. Gör om min gamla tråd då jag inte orkar starta en ny.
Min fråga är då: På min 86as golf 2 gti 8v så har troligtvis bränslepumpen farit under bilen och pumpen sitter monterad i en slags hållare och undrar om den plastlådan går ta bort och sätta dit en pump från t.ex en 740 med k-jetronic sprutet? Vad har den där "lådan" för funktion?

MvH Robban

Norenfalk
2009-07-14, 05:34
Hejsan! Till att börja med så är jag väldigt ny inom golfvärlden. Köpte mig en fräsch och fin golf för ca 3v sedan. Men nu har första problemet dykt upp,

För det första surrar pumpen under bilen väldigt konstigt efter man kört stadskörning eller stått på tomgång en liten stund känns nästan som den intervallpumpar så låter det åtminstonde och att köra bilen går bra långkörning o.s.v men när man stannar vid något trafikljus inne i stan så surar den ner sig. När man sedan ska åka iväg så får man tokslira koppling för den är helt orkeslös och känns som det vore soppatorsk den rycker och hoppar sig fram tillslut dör den ut då får man låta den stå i ca 20min innan den går köra igen. Vore väldigt tacksam om någon här kunde hjälpa mig med detta fel. Har försökt söka på tidigare trådar men inget var liknande som jag har.
Kan tillägga att bilen är lite uppskrämd med portad och planad topp justerade ventiler och extraktor, men tycker inte de borde ha med detta att göra.

Tack för övrigt för ett suveränt forum hoppas verkligen på svar nu.

Med Vänliga Hälsningar Robban

kanske soppa pumpen som håller på att ge sig eftersom den har börjat låta konstigt ?

widget
2009-07-14, 09:13
kanske soppa pumpen som håller på att ge sig eftersom den har börjat låta konstigt ?

ja visst låter det som pumpen..:(

widget
2009-07-14, 10:33
( ska inte förstöra tråden)

Det körde förbi en blå golf 2a idag när jag var ute och sprang på Skelleftehamnsleden.. ingen bil som jag sett förut i stan..
Är det din? :)

Golf-power
2009-07-14, 14:24
Jag har precis samma problem Detta har hänt mig 3 gånger sen årsskiftet men
är omöjligt att provosera fram verkar mkt märkligt fenomen (min bil är en mkII gti 16V)

Norenfalk
2009-07-14, 14:37
Jag har precis samma problem Detta har hänt mig 3 gånger sen årsskiftet men
är omöjligt att provosera fram verkar mkt märkligt fenomen (min bil är en mkII gti 16V)


antagligen pumpen om den låter konstigt. om den surrar så börjar den ge sig.

LillGoffen
2009-07-14, 14:50
Okej. Tack för alla svar men måste få tillägga att när jag har igång bilen och pumpen börjar låta så där tog jag i hela "bryggan" under bilen och skaka eller rucka den fram och tillbaka och då gick bilen jätte ojämt men då skaka jag till bryggan igen och bilen går bättre, det är något med bryggan under bilen iallafall men ni tror det är pumpen? Vad kostar en sådan? Kanske nån av er som har en hemma?