handdator

Visa fullständig version : avgas till golf mk5??



Juqe
2009-07-10, 18:03
Hej ja undrar lite över avgassystem till en golf 5 gti..

Finns det inga återföräljare i sverige förutom bsr??
eller skall man ge sig på och bygga ett eget system hela vägen från turbon o bakåt.. eller köpa en halv sats från turbon ner t katen o sen bygga eget?
tycker att om man tar bort sista burken såå får man ett ljud som påminner om en gammal båt o det är inte det ljudet man vill åt eller:p??

ja gillar ljudet i orginalet men hade gärna velat att d lät lite extra t några förslag på hur man kan gå t väga:)

mvh juQe

Gizze
2009-07-10, 19:06
Har du kollat Milltek sport system?
Köpte ett sådan till min förra bil Audi S6 och det var kanon.
Ljudet bliv lite grövre än original men inte så pass högt så det är störande på något vis.
Milltek är ett mycket bra system annars.
Finns några som säljer dessa i Sverige ( sök på google ) men jag tog hem mitt från England vilket var betydligt billigare än i Sverige.

Vet dock inte hur det ser ut idag när kronan är så svag.

Deras hemsida:
http://www.millteksport.com/

Cullberg
2009-07-11, 00:57
Milltek som sagt, Köp hos Per Stake på Pean Sweden genom klubben så får du bra priser också... Det är riktigt fina system med bra passform, Sen skadar det inte med rostfritt heller! Jag kör Milltek på min golf IV.

R.S
2009-07-11, 20:20
..o jag fyller på jag med. Kör med fullt Milltek system (quad outlets + unresonated) och gillar det. Sista jag kollade låg www.roadrunnermotorsport.co.uk bra i pris.

mtm
2009-07-12, 15:18
Jag har mycket svårt att tro att ett cat-back milltek är billigare att ta hem från england (eller nån annanstan) än vad det är att ta från Per på PEAN.

Iaf så att det är värt det med garantier och whatnot.

DP-cat däremot är en annan historia.

R.S
2009-07-12, 21:09
När jag kollade på detta var det närmare 3800:- billigare att ta ett komplett system från England (kollade runt på flera håll i Sverige vad priserna låg på).
Detta inkluderat frakten till Sverige.

mtm
2009-07-13, 02:58
Jo, men ett komplett system kan jag tänka mig är billigare - av nån underlig anledning. Tillgång/efterfrågan kanske...

Gizze
2009-07-14, 10:24
Köpte mitt på samma ställe och det funka kanon och även då var det bra mycke billigare än i Sverige.