handdator

Visa fullständig version : Bra oljekylarkit till 16v?



kim_gulle
2009-07-04, 12:58
Letar efter ett kit med separat oljekylare till min Mk2a med 16v KR.
En del av er vet nog redan att jag har problem med lågt oljetryck och hög olje och vattentemp så jag tänkte jag skulle montera en luftkyld oljekylare.

Nån som vet om bra delar som passar?
Kylaren behöver inte ha fler än 10-12 rader.

Raz
2009-07-04, 13:33
Setrab, använder det på båda mina busbilar och det fungerar riktigt bra!

Finns på www.trendab.se

Lilla_Vargen
2009-07-05, 00:13
Googla på Mocal

Finns en hel del "kit" med diverse bra lösningar...
:-)

kim_gulle
2009-07-05, 20:07
Setrab, använder det på båda mina busbilar och det fungerar riktigt bra!

Finns på www.trendab.se

Använder du nåt speciellt kit därifrån eller har du köpt kylare, adapter, etc separat?

Såg att det fanns nåt som var specifikt till vr6. Passar det kanske? Ska man ha filterförflyttare eller inte? Om man har en sån där sandwich adapter så blir det väl lite trångt mellan främre balken och filtret?

Raz
2009-07-06, 08:29
Använder du nåt speciellt kit därifrån eller har du köpt kylare, adapter, etc separat?

Såg att det fanns nåt som var specifikt till vr6. Passar det kanske? Ska man ha filterförflyttare eller inte? Om man har en sån där sandwich adapter så blir det väl lite trångt mellan främre balken och filtret?

Ring dom så plockar dom ihop ett kit till dig, det är många rallyåkare som kör Golfar med Trendab grejer så dom vet vad du ska ha.
Jag kör utan filterförflyttare på Mk2an och det fungerar bra.

På Mk1an var jag tvungen att använda en filterförflyttare.

kim_gulle
2009-07-06, 23:32
Ring dom så plockar dom ihop ett kit till dig, det är många rallyåkare som kör Golfar med Trendab grejer så dom vet vad du ska ha.
Jag kör utan filterförflyttare på Mk2an och det fungerar bra.

På Mk1an var jag tvungen att använda en filterförflyttare.

OK soft. Vad gick hela kalaset på då? Och gick det verkligen med en sandwich? Tyckte det såg hyfsat trångt ut mellan filter och balken som det var nu.
Blir det inte lite halvsvårt att byta filtret sen?

razer
2009-07-07, 10:34
Med original vattenoljekylare och sandwich(med termostat) från trendab funkar det, men det finns tjockare adaptrar och då fungerar det inte.

kim_gulle
2009-07-07, 10:58
Med original vattenoljekylare och sandwich(med termostat) från trendab funkar det, men det finns tjockare adaptrar och då fungerar det inte.

Ok, så jag kan i princip vara lugn att det kommer gå att byta filtret i framtiden då utan några problem?

razer
2009-07-07, 12:05
jo, jag hade inga problem.

kim_gulle
2009-07-18, 18:30
jo, jag hade inga problem.

OK, ska se om jag kanske ringer dem till veckan då. Hur mycket kostade det då?

Raz
2009-07-18, 20:05
www.trendab.se ger dig en hygglig prisbild