handdator

Visa fullständig version : Tungt framsystem???



R.Grönberg
2009-07-03, 00:13
på jakt efter ett trevligt framsystem till min caddy...
Har kicker l5 12" nu och det är så jävla trångt.... Vill bara ha ngt i dörrarna fram
Vad ska man åka med? lite bas vill man ju ha trots allt så inget snik framsystem

Janne.M
2009-07-03, 00:20
8" långslagiga element? + 5,25" och diskanter? Hur mycket inbyggnadsdjup klarar du?

Vet att jag hade en uppsättning 8" BOSS? långslagiga basar när jag var 18 och dom spelade skjortan av en.

R.Grönberg
2009-07-03, 00:21
ja jo ngt sådant kanske? borde ju gå trycka in i dörrarna...
länka gärna lite med;)

mt4base
2009-07-03, 17:10
Du har inte Kicker L5-12" som framsystem nu va? ;.)

Att matcha upp mot en 12" med mycket effekt och ganska bra konarea med lagom slaglängd och en del effekt även på framkitet för att få det bra. 6.5" borde väl vara en vettig satsning. Det finns massor att välja på, DLS, FOCAL, PIONEER - ja, hur mycket som helst. Frågan är väl kanske mest hur mycket du vill lägga i pengar och utgå ifrån det. Skulle nog avråda dig från att ställa för stor tilltro till ev inbyggd effekt i Headuniten och även kalkylera in ett slutsteg för framkitet i budgeten. Är ekonomin pressad finns det mycket kul och prisvärt som begagnat. Det gäller väl dock att man vet vad man letar efter och kan granska det man köper noggrant innan.

Är du intresserad har jag en uppsättning Ybergryma 6.5" koaxialer från KEF tillsalu. Dra ett meddelande här på forumet så kan jag maila bild på det om så önskas. Fördelen med Bra koaxialer är att man slipper fasfel samt att monteringen blir enklare :-)