handdator

Visa fullständig version : VW Motorsport chip mk4



LanQan
2009-07-01, 18:16
Hejsan har en -98 golf gti som är chippad med ett vw motorsportchip enligt förra ägaren, undrar bara om det är någon annan som också kör med detta chip samt om någon vet mer om det. Har inte en aning om nu hur mycket effekt det lämnar osv.
Mvh Niklas

Åkesson
2009-07-01, 20:11
om den bara är chippad har den ca 190hk

ThomasT
2009-07-01, 21:57
Hejsan har en -98 golf gti som är chippad med ett vw motorsportchip enligt förra ägaren, undrar bara om det är någon annan som också kör med detta chip samt om någon vet mer om det. Har inte en aning om nu hur mycket effekt det lämnar osv.
Mvh Niklas

Mig veterligen finns det inget "VW motorsport" chip. Så chippningen kommer troligtvis från någon vanlig chip firma. Som det konstaterats här innan ger chip 180-190hk.


.

Cullberg
2009-07-01, 23:21
Har inte heller hört talas om det...

LanQan
2009-07-02, 10:38
okej, men jag har chip + dp+2,5" ferrita, min bror har endast chip på hans golf och han kör precis ifrån mig så tvivlar på att det är 190 hk.
Hade styrboxen inlämnad på ferrita igår och han sa att han inte hade sett nå liknande och att det inte var något vanligt chip i den, va ingen amatör som lödit dit det där som han sa.
Det var därför ja ville höra om någon annan hade nå liknande eller visste nå mer om det men det verkar vara dåligt med det:)

Cullberg
2009-07-02, 11:27
kolla med första ägaren som satt i chip i bilen kanske? Bra lödningar kan vilken erfaren löd nisse som helt få till skulle jag tro... borde han inte ha sett hur programvaran såg ut?

LanQan
2009-07-02, 13:17
Ja jag får nog lov att göra det. Jo det har du helt rätt i. Den var tydligen spärrad så han vågade inte löda ur det utan att veta vad det var utifall det skulle nollas.