handdator

Visa fullständig version : Hjulinställning (Jönköping)



mr_mike
2009-06-29, 09:06
Upptäckte att min bil slitet däcken sjukt mycket snett bak/fram bilen en Golf V gti 05:a.

Köpte bilen för ca 1månad sedan. Ska nu byta sulor vilak inte är så friska ändå tänkte då passa på att göra hjulinställning också.

vart gör man detta bäst samt till hyfsat pris i Jönköping???


Mvh Micke

Lindahl
2009-06-29, 11:14
Hej
Jag kan inte säga vem du ska gå till, bara vem du absolut inte ska anlita - det är Vianor på Rosenlund - värre klåpare har jag inte varit med om. Efter 3st justerings försök på min Golf III cab -94 fick jag justera själv med vattenpass o riktbräda, mycket bättre än vad dom lyckades med.

Passa dig för dom......


//Håkan

mr_mike
2009-06-29, 13:51
Hej
Jag kan inte säga vem du ska gå till, bara vem du absolut inte ska anlita - det är Vianor på Rosenlund - värre klåpare har jag inte varit med om. Efter 3st justerings försök på min Golf III cab -94 fick jag justera själv med vattenpass o riktbräda, mycket bättre än vad dom lyckades med.

Passa dig för dom......


//Håkan


Ofan det lät som en riktigt dålig recension hehe. har innan kört på Euromaster och blivit nöjd men de är ju så satans dyra :(

///micke

Lindahl
2009-06-29, 15:39
Ja jag har anlitat dom innan oxå men dom har väl fått dit ett rötägg som inte kan något om bilar.
Kan berätta lite vad som hände....

Första gången jag var dit var anledningen att jag haft isär hela framvagnen för blästring o målning, dom ställde in den och jag betalade....
Givetvis var ratten sned och inte lite heller....

Åkte tillbaka efter semestern och dom åtgärdade det, när jag skulle svänga in på jobbet höll jag på att köra in i sidan på en bil då det inte gick att svänga på ratten mer en ett varv åt höger, vansinnig åkte jag tillbaka, då hade styrdamasken rullat upp sig helt o hållet runt axeln o låste styrningen.

Dom rättade till detta - ratten fortfarande sned samt bilen drar åt höger.

Konstaterade själv att camber? eller vad det heter - hjulet var 4cm längre in i överkant än underkant, ställde det själv med vattenpass, den blev perfekt efter att ha ställt in toe lite på känn.

Förhoppningsvis är väl den "mekanikern" inte kvar där.

//Håkan

mr_mike
2009-06-30, 08:31
Ja jag har anlitat dom innan oxå men dom har väl fått dit ett rötägg som inte kan något om bilar.
Kan berätta lite vad som hände....

Första gången jag var dit var anledningen att jag haft isär hela framvagnen för blästring o målning, dom ställde in den och jag betalade....
Givetvis var ratten sned och inte lite heller....

Åkte tillbaka efter semestern och dom åtgärdade det, när jag skulle svänga in på jobbet höll jag på att köra in i sidan på en bil då det inte gick att svänga på ratten mer en ett varv åt höger, vansinnig åkte jag tillbaka, då hade styrdamasken rullat upp sig helt o hållet runt axeln o låste styrningen.

Dom rättade till detta - ratten fortfarande sned samt bilen drar åt höger.

Konstaterade själv att camber? eller vad det heter - hjulet var 4cm längre in i överkant än underkant, ställde det själv med vattenpass, den blev perfekt efter att ha ställt in toe lite på känn.

Förhoppningsvis är väl den "mekanikern" inte kvar där.

//Håkan

Fy fan det lät inget vidare tror jag hoppar den däck verkstaden då... Tycker personligen Euromaster är bra men 1500kr för hjulinställning är väl lite väl saftigt tycker jag... Iofs balanserade de om alla 4 däcken men ändå.

///micke

Nolyork
2011-10-31, 19:52
Vilka vinklar å vilka mått skall man ha för att det skall bli så att det duger på en gammal bil?

Mvh Niclas


Hej
Jag kan inte säga vem du ska gå till, bara vem du absolut inte ska anlita - det är Vianor på Rosenlund - värre klåpare har jag inte varit med om. Efter 3st justerings försök på min Golf III cab -94 fick jag justera själv med vattenpass o riktbräda, mycket bättre än vad dom lyckades med.

Passa dig för dom......


//Håkan