handdator

Visa fullständig version : Få ditt nylackerade kjolar (HUR) ????



mr_mike
2009-06-24, 23:21
Har nu lackat ned bilen Golf V gti. Allt flöt på bra monterade dit bakdelen samt frontdelen som blivit lackerat.

Sen uppstod problem...

Problem 1: Hur fan fick ni som lackat ner era bilar bort den förbannade dubbelhäftande tejpen?????

Problem 2: När man väl ska montera kjolen ska man ha den svarta skenan monterad på bilen eller på kjolen????

Problem 3: Hur ska man göra med den nya dubbelhäftande tejpen, Ska man låta skyddsfilmen sitta på tills man fått ditt skiten sedan dra bort den eller hur gör man???


Funderar starkt på att lämna in skiten till VAG så de får montera ditt kjolarna, Är tok less på skiten nu...


///Micke

Fredrix
2009-06-24, 23:47
Problem 1 : Jag ringde en kompis ( jobbar med karosseri och billack ), han tog bort resterna av den dubelhäftade tejpen på karossen med en gummitrissa. Feg som jag är vågade jag inte själv ;)

Problem 2 : Skenan ska vara monterad på bilen.

Problem 3 : Skyddsfilmen låter du sitta kvar. Montera plastskenan på bilen, sätt dit kjolen och se så allt stämmer och ser bra ut, vik ut något så du får tag i skyddsfilmen och drag bort den och pressa kjolen mot karossen allt eftersom.

Lycka till !

mr_mike
2009-06-24, 23:58
Problem 1 : Jag ringde en kompis ( jobbar med karosseri och billack ), han tog bort resterna av den dubelhäftade tejpen på karossen med en gummitrissa. Feg som jag är vågade jag inte själv ;)

Problem 2 : Skenan ska vara monterad på bilen.

Problem 3 : Skyddsfilmen låter du sitta kvar. Montera plastskenan på bilen, sätt dit kjolen och se så allt stämmer och ser bra ut, vik ut något så du får tag i skyddsfilmen och drag bort den och pressa kjolen mot karossen allt eftersom.

Lycka till !


Låter nästas smidigt hehe, ska kolla om det finns gummitrissa på biltema att köpa känns som att det underlättar det hela :)

///Micke

ovredsson84
2009-06-25, 00:34
Biltema har

/ ELVERKTYG / BORRMASKINER / TILLBEHÖR /


Stripesborttagare
Med 6 mm axeltapp för borrmaskin. Ø 87 mm. Max. 4000 rpm.
Skriv utVisa stor bild
Art nr Pris Antal
20-001 44,90 kr

mr_mike
2009-06-25, 09:10
Biltema har

/ ELVERKTYG / BORRMASKINER / TILLBEHÖR /


Stripesborttagare
Med 6 mm axeltapp för borrmaskin. Ø 87 mm. Max. 4000 rpm.
Skriv utVisa stor bild
Art nr Pris Antal
20-001 44,90 kr


Jävlar så GÖTT nu ska skiten bort hehe... Tack så mycket...
Är fortfarande lite fundersam på hur fan jag ska lyckas få dit kjolarna snyggt bara??? Tror nästan det går åt 4st händer till detta.

Ska man trä på kjolen alltså låta den glida i skenan ifrån ena sidan till den andra eller ska man bara trycka den på plats???


Mvh Micke

Fredrix
2009-06-25, 10:08
Ska man trä på kjolen alltså låta den glida i skenan ifrån ena sidan till den andra eller ska man bara trycka den på plats???


Uppifrån och för ner kjolen i skenan.

mr_mike
2009-06-25, 11:26
Uppifrån och för ner kjolen i skenan.

Ok, ska köpa en stripesbortagare idag sen ska dem fasen dit :)

///micke

Lillen
2009-06-25, 17:47
Ok, ska köpa en stripesbortagare idag sen ska dem fasen dit :)

///micke

Var noggrann och försiktig när du kör den bara.
Det är som ett suddgummi men utan slipmedel.
Den liksom gnuggar bort tejpen.

Kör INTE den för hårt och länge så du kör lacken varm.
Bara lätt tryck och mjuka rörelser så är saken biff!

mr_mike
2009-06-25, 23:45
Var noggrann och försiktig när du kör den bara.
Det är som ett suddgummi men utan slipmedel.
Den liksom gnuggar bort tejpen.

Kör INTE den för hårt och länge så du kör lacken varm.
Bara lätt tryck och mjuka rörelser så är saken biff!


Jo den va bra tryckte vä lite för hårt på några ställen med det funkade iallfall. Allt sitter på plats men längst bak på bägge sidorna vill den gärna släppa ut lite alltså tejpen vill inte riktigt fästa på karossen på bilen :( . Ändå så tv'ttade jag som en idiot så det skulle vara rent.


Mvh Micke