handdator

Visa fullständig version : trångt att montera stereo i en golf -01



macko_p
2009-06-22, 22:53
Köpte en golf -01 för ett tag sen utav en gammal gubbe och de satt en band spelare i den och köpte en ny cd spelare och demonterade band spelaren och skulle sedan sätta i den nya spelaren då var det lite mycket kablar i vägen och nu f-n får jag inte i stereon helt pga av för mycket kablar någon som har tips om hur jag ska få in stereon helt nu sitter den ju inte fast!?!?

TACKSAM FÖR SNABBT SVAR!

Maha
2009-06-23, 01:44
Det är rätt trångt, såvitt jag minns fanns det en del plats inne och uppåt för kablarna, så försök trycka in så mycketav det som möjligt uppåt/neråt för rakt in bakom stereon finns det dåligt med plats...

mtm
2009-06-23, 09:32
Har du verkligen fått bort alla gamla kablar?

När jag bytte i min så var det rätt mycket kablar som hörde till den gamla.

När jag fick bort alla dom så tog det inte många minuter att montera den nya.

För min del fick jag trycka/föra kablarna bakåt och neråt, typ bakom climatronicen.

Men det beror säkert på om man har förvaringsfacket ovanför eller under stereon.

Falcor
2009-06-23, 10:19
Jag monterade nytt i min 03:a igår och det var lite trångt men som sagt ta ur förvaringsfacken och dra upp sladdarna bakom det och tryck sedan det på plats sist av allt....

Axelsson
2009-06-23, 20:49
Jag bytte stereo i min -00 förra året då jag köpte den och jag hade iaf inga som helst problem att trycka fast den ordentligt.