handdator

Visa fullständig version : Vw vento 1,8i 92 kopplingsproblem



Steton
2009-06-20, 11:02
Hej
Det är så att jag för någon minut sedan kom hem med en ”halvdan” bil. När jag skulle svänga upp mot vårt område så började jag att känna en viss konstig känsla när jag tryckte ner kopplingen. Därefter så tryckte jag ytterligare en gång och hörde att klickade det till. Efter jag tryckte när kopplingen en sista gång (3:e gången) så small det till lite och kopplingspedalen har fastnat i nertryckt läge. Någon som vet vad detta kan bero på? Vajern är helt okej. Bilen ifråga är en Vw vento 1,8i 92.


//Mvh Stefan

azarN
2009-06-20, 11:13
Jag hade med strul med min koppling (GOLF MK2) jag hissade upp bilen och tog lös vänster hjul och sen tog lös den lilla kåpan i änden på växellådan och sen lossade låsringarna på axeln som kopplingsarmen sitter i sen drog ut armen från växellådan och då släppte den inre kopplingsarmen så man fick den löst i näven sen drog jag ur urtrampningslagret och sen drog ur den långa pinnen som går hela vägen genom växellådana och sen återmonterade allt ( fjädern som återfjädrar den lilla armen inuti hade lossnad ( kuggat över ).

-Kanske är något liknande på din vento?