handdator

Visa fullständig version : 1,3 liters motorn i polo 86c



Tiger1978
2009-06-19, 10:09
Jag har postat denna frågan i flertalet forum nu och har inte fått ett enda svar.. Jag har en polo 86c, dvs en 86:a (mk2)
Jag har skaffat en nyare motor med sprut nu och undrar vad man kan göra för at få ett par pållar till.. Vill inte ha svar som typ byt motor elller turbokonvertering utan tips på riktigt trim.
Såg en tråd här för ett tag sen att en herre skulle sätta i gti kammen från en 8 ventilare i sin 1,3 liters audi.. Är detta möjligt? Finns det isåfall nått mer som passar rakt över eller med mindre modifikation?
Jag ska ha den nyare toppen på min med och där sitter hydraliska lyftare i den..
Är grymt sugen på några fler hästar, hoppas att nån på detta forum kan hjälpa mig med mina frågor.

Tiger1978
2009-06-21, 13:00
Finns det nån annan här på forumet som åker gammelpolo? Letar efter lite andra orginalprylar till min.. Det står i papperna att det är en GT, och dom jag har pratat med har sagt att det bara är en betäckning.. Har dock sett att det är många i Tyskland som vill ha delar för att kunna bygga om sina till en GT..
Jag söker ett grillemblem med GT betäckningen, nån som vet var man kan få tag på ett eller har ett sånt liggandes?
Jag vet att dom finns på ebay, men har inte lust att betala 200 plus frakt för ett emblem..