handdator

Visa fullständig version : Generatorhjälp...



Skier
2009-06-16, 23:25
Hej jag skulle behöva lite hjälp med att identifiera två kablar på generator som sitter på min "nya" motor som ska stoppas i caddyn.

Caddyn är en 88a och motorn som ska sättas i kommer från en golf 3 GTD med mekanisk pump (1.9TD)

På den generatorn Sitter det 1 st grov ledare och sedan 2st små kablar och det är dessa som jag skulle vilja ha hjälp med att få identifierade.
Om det ska ligga ström på någon eller vad dom har för funktion???
Det är den nyare typen med multirem kanske jag ska tilläga.



Kanske någon med kopplingsschema??

gnytt
2009-06-17, 01:29
Inte hundra, hade varit lättare med bild på generator och kablar men har för mig att du ska ha en grov kabel som går från generatorn till plus på batteriet, den strömmen går igenom som laddar upp batteriet sen har du en som heter B+ om jag inte minns fel och där ska vara späning sen har du en skruv på generatorn närms blocket och där ska vara minus. Rätta mig någon om jag har fel

Mvh/ Kibbe

g-man
2009-06-17, 07:17
En kan vara D+ och är ofta blå på vw och sen en varvmätarkabel dock vet jag inte färg på den men den ska sitta på W.

Skier
2009-06-17, 09:19
En kan vara D+ och är ofta blå på vw och sen en varvmätarkabel dock vet jag inte färg på den men den ska sitta på W.

Det är som sagt 3st kablar som sitter på den och som jag skrev tidigare så är den ena en grov= batteri men sedan är det en "vag" kontakt som sitter där med 2 kablar det är dessa som jag funderar över.


Jag ska ut med mobilen och ta en bild så kanske det går lättare att förstå..



/Tony

Skier
2009-06-17, 09:32
http://i40.photobucket.com/albums/e245/Skier1/DSC00300.jpg

Skier
2009-06-22, 21:38
Igen som har ett schema att titta i och säga vad dessa är till??

T-mek
2009-06-22, 22:49
Det är som g-man skriver, blå kabel är till laddningskontrollen, den andra är varvtalssignal till instrumentet.