handdator

Visa fullständig version : AUX in på RCD300



Obsolete
2009-06-10, 17:49
Har precis köpt en Golf GTI MKV och är nybliven medlem så detta blir min första post här

Har börjat titta på möjligheten att eftermontera en anslutning för MP3-spelare i min bil. Huvudenheten som sitter i är en RCD300.

Jag skickade en förfrågan till Din Bil och de gav mig en offert på ca 1000kr för att eftermontera ett uttag i handskfacket. Jag kunde välja på om jag ville ha en Ipod-anslutning eller ett vanligt 3.5mm uttag.

Finns det ngn här som eftermonterat detta uttag hos Din Bil som kan berätta hur det fungerar. Blir kvalitén bra? Hur väljer man denna ingång på huvudenheten?

/Henrik

mr_mike
2009-06-11, 08:49
Detta är jag med sugen på så denna tråd hoppas jag många svarar i. Men 1000kr för ett monterat och klart uttag va det på AUK VW verkstad eller??? Isåfall ska jag ringa och kolla om de kan skicka i det i min bil :)


///Micke

canterbury
2009-06-11, 13:49
ni skall ha koll också på vilken version av ipod rcd300 stödjer. Den kommer fungera ungefär som en spellista så alla låtarna lägger sig efter varandra, du bläddrar från ratten eller stereon men kommer inte se vad låtarna heter, det bara står track. Ingången läggs in i systemet och nås via menu.

Obsolete
2009-06-11, 17:29
Offerten jag fick var ifrån Volkswagen i Lund.

Efter att ha läst runt på olika forum på nätet så lutar det åt att jag låter Volkswagen dra in en vanlig 3.5mm kontakt i handskfacket så att man styr musiken ifrån mp3-spelaren istället.

Finns lite info i denna tråden:
http://blog.digsmarter.com/2008/03/31/why-wont-it-just-work-they-i-want-it-to/