handdator

Visa fullständig version : Lossa k-hämmarbussningar Golf V?



Premis
2009-06-04, 12:48
Hej

Tänkte jag skulle ha loss mina krängningshämmarbussningar på min Golf V både fram och bak och ge dom en omgång smörj. Har börjar knarra en del över gupp och jag gissar på att det är dom. Tydligen vanligt att dessa bli torra när litiumfettet försvinner.

Nån som gjort operationen? Har gjort liknande på A3 (samma som MKIV) och det var noll problem men jag kollar här ändå då man kan tänkas behöva lite andra bits osv.

Tack

canterbury
2009-06-04, 22:16
...flikar in, kan dessa även ge upphov till lite knarrande ljud vid rattvridande?

Premis
2009-06-05, 07:13
...flikar in, kan dessa även ge upphov till lite knarrande ljud vid rattvridande?

Kan bara spekulera, lämnar det till nån annan. Har haft problem på andra bilar med dessa och då har det främst varit när bilen niger eller reser sig i längsled (fartgupp eller vid inbromsning vid parkering).

Knarrande ljud vid rattvridande verkar vara vanligt på Golf V också, ha hört folk som hävdat att det är dessa bussningar, topplagringarna fram eller själva styrväxeln som ger detta ljus. VW har sagt att det är normalt (?). Jag har lite knarr vid nästan stillastående manövrering vid varm väderlekt (>25 grader).