handdator

Visa fullständig version : Skräp i tanken, montera soppa filter innan pumpen? Mk1 GTI.



matsola
2009-06-03, 17:59
Ja ha, nu när man har bytt tanken och allt annat runt det, men nu så är det tydligen lite skräp som fastnar i bränslepumpen. kanske rostflagor från Tankröret eller skräp som ramlat i under monteringen, stop blir det i alla fall. :(

Tips på bra extra bränslefilter mellan tank och pump på min Mk1 GTI?

Var på Biltema och köpte ett billigt universal filter som jag ska försöka få dit.
men det blir lite meck att få ditt den, måste mixa med lite mindre slagar, 6mm slag och det lilla filtret.

Tror ni det är risk att den inte får nog med Soppa? original slagaen är minst 10mm. nu blir jag nere på 6mm, så det blir lite strypning, men det är på sug sidan innan pumpen så det kanske inte gör så mycket? Motorn är original 1,6 GTI. och pumpen sitter som på original direkt bredvid tanken bak.

Manny
2009-06-03, 18:04
Ett stort filter från tex RP hade jag på min förgasar etta iaf. Dock med mekanisk pump, men det borde ju fungera innan den elektriska med.

jooeell
2009-06-03, 22:19
jag har ett litet tryck filter på sugsidan funkar kanon

matsola
2009-06-03, 22:24
tja, men kan bli lite trångt med RP filter, det är rätt stort har jag för mig?
Var på biltema och gick igenom alla kartongerna där, innan jag gick på universal lösningen.

Vad tror ni på den mindre arean på slang och filter? risk att den ska få för lite soppa?

jooeell
2009-06-04, 11:56
man vill ju ha så stor sugledning som möjligt!