handdator

Visa fullständig version : Unken lukt ur utblåsen - Golf V



Lorentz
2009-06-01, 23:14
Hej!

Jag har en Golf V:a - 07 som jag har problem med att det kommer unken lukt i utblåsen i kupén, det luktar likson blött/surt. Har försökt söka på det här på forumet men inte blivit så mycket klokare annat än att det troligtvis är fukt i systemet. Är det någon som har någon idé på vad man skall göra för att få bukt på problemet? Läste nått om att byta kupéfiltret, men var sitter det? Har kikat runt men inte hittat nått..

Tack på förhand!
Mvh Andreas

canterbury
2009-06-01, 23:18
ja som du skrev kupéfiltret, men byter de inte detta regelbundet vid service? sen är det viktigt eller i alla fall bra att köra med ac:n även vintertid eller året runt då den fungerar lite grand som en avfuktare med...

g-man
2009-06-02, 06:31
Är nåt liknande som du ska använda: http://www.wynnsbutiken.com/Shop/Index.php?sArtId=30202

Finns andra märken lite här o var i tillbehörsbutiker.

VWGolIV
2009-06-02, 08:24
Jag vet inte vart ditt friskluftfilter eller kupéfilter sitter men börja med o byta det.

När du tar loss det så känn med handen så där inte är fukt/vattensamling där filtret sitter.

Lorentz
2009-06-02, 08:55
Oki, ska ta och byta det men vet fortfarande inte var det sitter =(

-> G-man: Var injicerar man den där sprejen då?

Thorssa
2009-06-02, 09:16
Oki, ska ta och byta det men vet fortfarande inte var det sitter =(

-> G-man: Var injicerar man den där sprejen då?

Kupéfiltret sitter ovanför golvet på passagerarsidan. Du vrider ut två vred och tar sedan bort skumplasten. Ovanför den sitter kupéfiltret, du får loss det genom att dra kassetten i sidled och samtidigt nedåt.

g-man
2009-06-02, 11:05
Står på burken. Har för mig att man har fläkten på högsta farten o så sprutar man det direkt i där, utan kupefilter då.

Lorentz
2009-06-02, 11:14
Tack så mycket för svaren, ska kolla det idag. Blir typ illamående av den där lukten! =(

Premis
2009-06-02, 17:13
Fick det själv i min -07 för ett tag sedan efter att den stått några dagar, hände två gånger sedan försvann det efter några längre körningar. Har inte kommit tillbaks igen. Det roliga var att det hände några veckor efter service då dom (enl. kvittot) skall ha bytt filtret ..

JWO
2009-06-07, 19:28
Hej!

Jag har en Golf V:a - 07 som jag har problem med att det kommer unken lukt i utblåsen i kupén, det luktar likson blött/surt. Har försökt söka på det här på forumet men inte blivit så mycket klokare annat än att det troligtvis är fukt i systemet. Är det någon som har någon idé på vad man skall göra för att få bukt på problemet? Läste nått om att byta kupéfiltret, men var sitter det? Har kikat runt men inte hittat nått..

Tack på förhand!
Mvh Andreas


Det är ditt friskluftfitler som behöver bytas! Gör de och du blir av med skiten :)