handdator

Visa fullständig version : Snabbfråga ang spridar o-ringarna kr-motor



bullten
2009-06-01, 20:02
Tjenare, o-ringarna till spridarna följde inte med i sotningssatsen, var går dem att köpa och vad kostar dem? Har för mig att jag läste att dem gick att köpa på vag verkstad men minns inte om det var dem spridarna det handlade om.
Motorn i fråga är en 16v kr.

Mvh

Janne.M
2009-06-01, 20:38
o-ringarna finns hos VAG, har för mig att de kostar runt 20kr styck för de stora, sen har du ju dom små + bachelithylsorna

bullten
2009-06-01, 21:14
o-ringarna finns hos VAG, har för mig att de kostar runt 20kr styck för de stora, sen har du ju dom små + bachelithylsorna

vet du vad hylsorna går på? har 2 som har spruckit. är det stora pengar eller kommer man undan med en 500hundring i runda slängar?

Nogge
2009-06-01, 21:27
Jo då det klarar du med den budgeten. När jag renoverade min motorn bytte jag allt sånt, även dom som jag inte hade haft sönder.

Sen körde jag kanske lite overkill men jag bytte även dom där mässingsinsatserna som backelit-grejerna sitter i. Men det var lite halvmeckit att få ordning på så det behöver du inte besvära dej över om det ser just ut.

bullten
2009-06-01, 21:46
Jo då det klarar du med den budgeten. När jag renoverade min motorn bytte jag allt sånt, även dom som jag inte hade haft sönder.

Sen körde jag kanske lite overkill men jag bytte även dom där mässingsinsatserna som backelit-grejerna sitter i. Men det var lite halvmeckit att få ordning på så det behöver du inte besvära dej över om det ser just ut.

syftar du på dem som spridarna går innuti som skruvas ut med en gigantisk insex ? e det dem så behöver dem inte bytas för dem va ok, ja tänkte byta alla backelithylsorna för att det är endå nedskruvat så slipper man tänka på dem i framtiden hehe.

Nogge
2009-06-01, 22:35
syftar du på dem som spridarna går innuti som skruvas ut med en gigantisk insex ? e det dem så behöver dem inte bytas för dem va ok, ja tänkte byta alla backelithylsorna för att det är endå nedskruvat så slipper man tänka på dem i framtiden hehe.

Ja precis, dom menar jag. Som sagt är dom ok så byt dom inte. Jag gjorde det, mest bara för att, men också för att ha bytt dom en gång :-). När du ändå har allt annat nerplockat så är det ju bara att byta så många packningar man kan och kommer åt. Sitter väll två på insprutarna och och en runt backelithylsorna.

http://www.vwgolf.se/album_pic.php?pic_id=10248

http://www.vwgolf.se/album_pic.php?pic_id=10247

om du inte kan se bilderna så får du höra av dej om du vill.
visar bara vilka packningar jag menar. Kör hårt!

Janne.M
2009-06-01, 23:16
Sitter ju en stor + en liten på spridarna (ska ligga i bensin ett tag innan de träs på), sen har du ju bachelithylsan och mellan den och toppen så har jag för mig att det sitter en liten rund filtliknande platt o-ring. Kommer jag inte ihåg helt galet så klarar du dig på 250kr komplett

bullten
2009-06-01, 23:47
Sitter ju en stor + en liten på spridarna (ska ligga i bensin ett tag innan de träs på), sen har du ju bachelithylsan och mellan den och toppen så har jag för mig att det sitter en liten rund filtliknande platt o-ring. Kommer jag inte ihåg helt galet så klarar du dig på 250kr komplett

tack så mycket, packningarna runt backelithylsan vet jag inget om, såg inga när jag tog av dem för isåfall sitter dem nog kvar i insuget.

Nogge
2009-06-02, 08:22
tack så mycket, packningarna runt backelithylsan vet jag inget om, såg inga när jag tog av dem för isåfall sitter dem nog kvar i insuget.

Nej jag saknade två packningar också, hittade dom varken i insuget eller någon annan stans. Dom har väll "försvunnit" med tiden eller inte monterats från början. Hur som helst så ska dom vara där.

bullten
2009-06-02, 16:18
var iväg till biljouren idag och det gick på 601kr för alla oringarna och nya hylsor. lagom pris tycker jag =)

mvh