handdator

Visa fullständig version : Knakar vid gaspådrag GOLF IV GTI MKIV



Packe
2007-06-13, 07:23
hejsan, Har nu upplevt i 2 dagar att bilen lixom klickar till varje gång jag drar iväg från 0, spelar egentligen ingen roll hur häftigt jag gasar, känns som något i drivlinan knakar till.

Efter strippen i söndags så har jag upplevt detta, jag kör med sinter och jag antar att de kan påfresta lite vid hård körning då de bettar lite mer än annars.

Kan de vara några bussningar eller så som är dax att byta? länkarmar ? några tips?

Knaket känns typ i golvet på förarsidan och hörs ganska väl.
Mvh

Packe
2007-06-13, 21:31
Ingen som vet vad de kan vara?

P.Hagel
2007-06-13, 22:28
Kolla drivknutarna.

Hawaiiskjortan
2007-06-14, 09:19
Jag har också knak i min Golf IV GTI -02. Jag upplever det som att det kan knaka till i "golvbalken" på förarsidan dels vid gaspådrag men även vid inbromsning, ett knak inte flera. Det fanns inget sådant när jag köpte bilen i förra hösten utan jag tyckte att det kom när det blev varmare väderlek, precis som att det finns spänningar i karossen på något sätt. Jag har även noterat att mittenfästet för avgasröret har rostat sönder så avgassystemet rör sig och kan avge en del ljud vid gaspådrag och inbromsning. Vet inte om detta gäller dig och din bil men det är iaktagelser som jag har gjort på min egen bil.

/Daniel

Fredda84
2007-06-14, 13:00
Nu har jag en gammal bil men... tror det va efter lite bankörning som det började "klonka" i mitt fall vid varje tvärt gas pådrag eller tvärt släpp av gasen, och jag upptäckte att den stora bussningen baktill på länkarmen har lyckats trycka ur sig en del.

Packe
2007-06-14, 16:20
Får hissa upp bilen i helgen då.. tröttsamt att det alltid är något.
Men det känns ohälsosamt att köra när de låter som de gör.. tänk dig själv när du knäcker ryggen, så känns de troligtvis för min stackars golf..

*klappa på huven*