handdator

Visa fullständig version : Skillnad på vakumanslutningar spjällhus G60



Joda
2009-05-30, 01:25
Det finns ju 2 st anslutningar jämte vara varandra på G60 spjällhuset. Vilken ska gå vart? Mapsensor... Kolkanister...

Vilken är lämpligast att koppla bränsletrycksregulatorn på?`

När jag lossar båda så känner jag att det bara är vakum i den ena.?!? Fast det blir vaukum i den andra om man gasar lite.

Varför detta?

/Johan

Manny
2009-05-30, 01:48
När jag lossar båda så känner jag att det bara är vakum i den ena.?!? Fast det blir vaukum i den andra om man gasar lite.

Varför detta?

/Johan

Den ena suger väl lite innan spjället? Den med vakum hela tiden sitter efter spjället.

Joda
2009-05-30, 11:24
Misstänkte detta. Just pga att man får vakum närman öppnar spjället liiiite.

Undra varför de har konstruerat spjällhuset så?

Minns dock ärligt talat inte vilken som ska gå vart? Pinsamt.

/Johan

Subzero
2009-05-30, 11:25
Precis, den ena sitter innan spjället å den andra sitter efter spjället..
Det är den övre som går till mapsensorn..

Antar att du inte har original anslutningen för BTR'en eftersom du vill koppla in den på nån av dessa?
Du får väl sätta BTR'en på den som sitter efter spjället då, men jag är rädd för att det är den som går till mapsensorn å då kan det ju kanske ställa till det lite..

Subzero
2009-05-30, 11:26
Fan, jag blev också osäker nu.. ska ut å kika :)

Edit: Jupp, den övre går till styrboxen..

Joda
2009-05-30, 11:53
Precis, den ena sitter innan spjället å den andra sitter efter spjället..
Det är den övre som går till mapsensorn..

Antar att du inte har original anslutningen för BTR'en eftersom du vill koppla in den på nån av dessa?
Du får väl sätta BTR'en på den som sitter efter spjället då, men jag är rädd för att det är den som går till mapsensorn å då kan det ju kanske ställa till det lite..


Japp.. inte bra att störa map-sensorn. Får borra in en nippel i insuget. :( Mer jobb.

Nu vet jag ju i alla fall hur de ska sitta. !!

Najs!

/Johan