handdator

Visa fullständig version : VW-träff i Norrbotten [LULEÅ] 4 JULI 2009



TheDeadDorkster
2009-05-27, 13:08
Nu är allt bokat och klart. Det blir:
Gokart och grillning LÖRDAG 4 JULI

Lite information:

NÄR:
Lördag 4 juli 14:00

VAD
GOKART Grand Prix-körning
Alla kör träning á 5 minuter. Därefter 3 kvalheat á 4 varv där först i mål räknas.
Finaler körs av alla, där det gäller att komma först i mål.

Träning 5 minuter
3 kval á 4 varv
Final 5 varv

Pris: 400 kr/person

VAR:
Motorbanan vid Lulviksvägen mot flygplatsen. Mitt emot Hotell Nordkalotten.

Vem är välkommen:
Alla med en VW! Såväl luftkylda som vattenkokare

Vad händer:
En fartfylld eftermiddag med alla VW-tokar i Norr!

Vad borde tas med:
1)En VW!
2)Bra humör
3)Gärna ett körkort (annars får vi ju inte köra våra bilar!)
4)Pengar: 400 kr per person

Vad borde jag tänka på:
1)Ha på dig lämpliga skor, dvs: ej träskor!



Kvällen kommer avslutas med grillning vilket innebär:

Ta gärna med god mat och dryck! eventuell tid för att hämta mat hemifrån efter gokarten finns!

Vi hälsar er varmt välkomna!

Från och med 23/6 är en anmälan till träffen bindande (pga att vi måste vara 8 pers eller mer för gokarten.

Vid regn ställs träffen in!

Anmälda:

1) TheDeadDorkster (VWPC, VR6.nu)
2) Henrik.M (GTI Klubben)
3) Janne.M (GTI Klubben)
4) Hedningen (GTI Klubben, raceplats)
5) Börne (GTI Klubben, raceplats)
6+7) Micke + Danne B + eventuellt Fredde

Trådarna

http://vwpc.se/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=9229
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?p=93830
http://www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?p=107333
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1717378

Henrik.M
2009-05-27, 18:01
Jag är definitiv & junior får följa om han känner för det.

Mr dOhC
2009-05-27, 18:43
Det var lite tidigt för vår del så vi kan ej medverka.

Janne.M
2009-05-27, 19:33
Dyker upp

zoddri
2009-05-27, 22:26
Jag kommer om det inte skiter sig totalt med jobbet. Nån som vill samåka från Umeå?

scorpio72
2009-05-27, 22:29
Kommer.

Hedningen
2009-05-28, 22:58
Skriv upp mig. kanske tar med damen också.

Har prata med roger med polo g40.

börne
2009-06-07, 11:33
Om det inte krockar med någonting annat så kommer jag.Vi måste ju fixa lite konbanekörning snart,börjar rycka i svängartarmen.Ska bara byta ventiltätningar på bilen först.

Lillen
2009-06-07, 15:45
Jag bokar inget!
Men är bra sugen nu när Bug Run inte blev av!

TheDeadDorkster
2009-06-07, 19:30
Om det inte krockar med någonting annat så kommer jag.Vi måste ju fixa lite konbanekörning snart,börjar rycka i svängartarmen.Ska bara byta ventiltätningar på bilen först.


Det kommer också hända. Ingen fara att det inte händer ;)

zoddri
2009-06-15, 23:30
Jag kommer om det inte skiter sig totalt med jobbet. Nån som vill samåka från Umeå?

En ytterligare bonus om man samåker med mig är att man får åka Camaro till en VW-träff!

Hm. Detdär låter fel på så många nivåer att.. ja..

Henrik.M
2009-06-20, 18:42
Räkna bort junior från gokarten.
Dom har 15-års åldersgräns när det ej är drop in , dvs ex vid GP jag får smita iväg utan honom.

Men jag kommer.

scorpio72
2009-06-22, 00:51
Jag måste tyvärr dra mig ur...

Försökt övertala familjen att vi ska ändra sommarplanerna för det här,
men tyvärr gick det inte så bra.

TheDeadDorkster
2009-06-22, 02:15
Det var tråkig Jonas, men går det inte så går det inte!

zoddri
2009-06-24, 15:11
Även denna Jonas måste dra sig ur, får inte ihop det med jobbet. För många som ska åka iväg denna helg :(

TheDeadDorkster
2009-06-24, 23:03
hmm.. lite tråkigt, men sånt kan hända tyvärr.


Däremot så kan jag nog fixa lite extrafolk för att vi ska kunna köra gokart. Dessvärre har dom inga VW:n :S Får väl leta upp gamla dekaler så dom kan klistra på bilarna :)

Lillen
2009-06-25, 17:50
Jag hade planer.
Men "mellan" jobb som man normalt är så får man passa på när det dyker upp mer jobb.
Skulle ha slutat på detta jobb den sista Juni och vara ledig sedan.
Så nu när det kom mer jobb får jag ställa in min resa med.

Tyvärr.

TheDeadDorkster
2009-06-28, 19:58
Henrik, har du varit o kollat vid lulnäset om det fanns ved osv så vi kan grilla?

Henrik.M
2009-06-28, 20:03
Henrik, har du varit o kollat vid lulnäset om det fanns ved osv så vi kan grilla?

Har varit och kollat nu under kvällen.
Finns en fin grillplats på stranden med sittplattser. (bänkar)
Torrved finns det obegränsat av i området runtomkring så det blir inga problem.

Det som skulle vara bra att ha är en yxa + ev tändvätska , så om någon kan ta med sig det är det klappat och klart.

TheDeadDorkster
2009-06-30, 22:08
Enbart ett par dagar kvar :)

Är ni taggade på att köra?

Förresten Henrik, Eftersom jag har ett par vänner som kommer för att fylla upp tomrummet som skapades eftersom andra inte vill/kan dyka upp tänkte Janne och jag: Du kan ju bjuda Camping Norrland :)

Henrik.M
2009-07-03, 17:45
Förresten Henrik, Eftersom jag har ett par vänner som kommer för att fylla upp tomrummet som skapades eftersom andra inte vill/kan dyka upp tänkte Janne och jag: Du kan ju bjuda Camping Norrland :)

Dom var tyvärr upptagna på annat håll under denna helg. (Semester/födelsedagar/stuga).
Kimmo har jag SMS:at.

TheDeadDorkster
2009-07-03, 18:27
Tråkigt att höra ännu tråkigare är att nästan alla med en VW hoppade av och är det bara följande personer som kommer

-Jag (Passat -02)
-Henrik.M (Passat -02)
-Janne.M (Golf -88)
-Micke.B (Golf IV -98)
-Danne.B
-Therese
-Möjligtvis:
-Oskar
-Börne (Golf -86) (hittade ej hans mobilnummer men skickade han ett pm för att få en bekräftelse)

har också frågat en annan kille jag känner om han vill vara med. Väntar ännu på svar från han.


Är faktiskt VÄLDIGT besviken med tanke på tidigare intresse som visades för en eventuell träff.

Henrik.M
2009-07-03, 19:02
Vi kan ju träffas imorgon och se hur många som dyker upp & om det finns möjlighet att köra gocart.

Ska vi säga att vi möts upp 13.30 på statoil inne på stationsgatan. (I folkmun kallat "statoil inne i stan".

Lillen
2009-07-03, 21:43
borta

Mr dOhC
2009-07-03, 22:17
Det är väl inte annat än som vanligt när nån försöker dra ihop en träff...tyvärr

Alltid samma visa...

Synd det inte var lite senare som sagt innan.....jag hade nog kunnat få med mig 4-5 pers....dock inga vw freaks men iallafall...

Lillen
2009-07-03, 22:19
borta

Janne.M
2009-07-03, 23:10
Vi kör väl en "mini"-träff eller nåt när Jens kommer förbi.

Lite trist... kan vi köra ett GP då eller blir det bara vanlig körning? 7min för 100kr?

13,30 på statoil i stan blir kanon, borde ha hunnit från hundutstållningen i piteå tills dess.

Mr dOhC
2009-07-04, 00:42
Jo en mini träff blir det hoppas jag... :)

Det var mer denna "större" träff jag syftade på

TheDeadDorkster
2009-07-04, 09:00
Lite trist... kan vi köra ett GP då eller blir det bara vanlig körning? 7min för 100kr?

13,30 på statoil i stan blir kanon, borde ha hunnit från hundutstållningen i piteå tills dess.


Tja.. blir vi 8 pers blir det GP som planerad. Annars vet jag tyvärr inte :(

Jag har kanske lyckats få med Lars i alla fall. Om inte till gokarten, till grillningen :)

Sen frågade jag en kille som kallas för Sikis (www.sikisfoto.se). Han är en underbart duktig fotograf, och gillar billar :)
Han sa att han kanske kunde dyka upp. Han fotade i alla fall denna bild på min Golf:
http://www.sikisfoto.se/_media/Galleri/data/100_3110_normal.jpg

Henrik.M
2009-07-04, 23:13
Lite folk blev det........tyvärr satte det stopp för GP planerna ,men det blev ju ändå en lyckad spontanträff med trevligt folk.
Kul som fan med ett rejält gocarpass ute på haraholmen i pite , tyvärr var jag tvungen att åka hem efter gocarten pga av sjuk minior.
Junior var nöjd , han slocknade i bilen på vägen hem , man blir trött av 4 gocartpass och 3 chafförsbyten.. =)

Själv är jag helt slut i kroppen efter 2 pass.

Måste göras om!

Dra ihop lite folk och åka igen när Mr dOhC är på besök?
Eller dra lite Lasergame i boden? (har aldrig gjort det).

Janne.M
2009-07-04, 23:46
Vart riktigt skoj, men upplutningen var som vanligt katastrofal...

Känns ganska bra i magmusklerna nu efter 2 vanliga pass och 1 pass i dubbelcarten.
Borde vi definitivt göra om, snart!

Lasergame i Boden är riktigt schyst, man får valuta för pengarna

TheDeadDorkster
2009-07-05, 00:05
Tyckte det blev enormt roligt fast vi var så få :) Grillningen efteråt var också grymt trevlig, även om spare ribsen blev lite konstiga..

Fotade knappt något pga att jag själv körde, men i alla fall blev det att vi for till Pite med Henriks, min, och mickes bil.

Här är vi fint uppställda utanför Haraholmens motorstadion:
http://web.telia.com/~u34038247/IMG_6853.jpg


Om nästa gång:

Lasergame på Area 66 kan vi säkert göra, var dit för ett par år sen och då var det roligt! Dock så tror jag att vi fixar det med folk vi garanterad vet ska komma. Jag skäms faktiskt för att det var så mycket folk som avbokade så sent!

Henrik.M
2009-07-05, 00:24
Då tycker jag vi siktar på ett lasergame pass innan sommaren är slut.
Förslagsvis när vi har besök från andra sidan dalälven.