handdator

Visa fullständig version : LMM fel eller?



Barry
2009-05-25, 21:48
Idag när jag skulle åka hem..
så började bilen typ rycka vid minsta gaspådrag... känns som hela motorn ska hoppa loss, så fort jag belastar den..

har haft lite strul innan att motorlampan ibland har börjat lysa, men den har försvunnit själv efter en stund..
och när bilen är nystartad så har då detta syntom varit förr, ibland,, oftast när den var kall. men det förvinner direkt..
men nu så är det hela tiden, och då när jag belastar den så börjar motorfel-lampan att blinka , för att sedan försvinna om jag släpper gasen..

kan jag på någe sätt testa LMM skälv?
Typ, kan man koppla ur den och se om det på något sätt ändras?

Blir ju lite rädd nu när BUG RUN närmar sig..

Man kan inte "låna" en på VAG? , för de tar väl betalt bara för läsa en liten felkod?

Finn
2009-05-25, 23:19
Ryck kontakten till LMM'en å testa åka igen. Lampan kommer lysa efter detta eftersom den sätter felkod på att du har avbrott på LMM. Men går den bra med den urkopplad så är det med största sannolikhet LMM'en som gett upp.

Du har inte märkt av att d e temperaturberoende? Skulle ju kunna va så simpelt som en temgivare oxå.

mt4base
2009-05-26, 18:55
Kolla om flexdelen till avgassystemet, efter turbon är hel. Den kan vara sliten och det kanske bara märks när man belastar motorn. När du släpper, "tätas" det igen när motorn går tillbaks i ursprungsläget. Så var det på min bil iaf. Kan vara värt att kolla. Jag fick "otätshetsfelkoder" på motorn när lampan lyste. Vilka kommer jag dock inte ihåg just nu.

Barry
2009-05-26, 21:28
får köra den till VAg imorrn får de kolla felkod eller nåt..
den lixom bluddrar på tomgång....
hel skummt.
dock så verkar den läcka besin vid bakhjulet.. men bara vid drift.. droppar lite när man ställt den, men slutar sedan.. är väl soppafilter som sitter där väl?
men det kan väl inte göra så han går såhär kasst?
för hjälpte ej dra ut strmkontakten vid LMM, om det nu var rätt jag drig.. den prexis bakom öppna filtret :)

Barry
2009-05-28, 21:54
Åkte till VAG, de kopplade in datorn, vips så sa den Tändspole 4 kass..
de byte den på parkeringen till och med där bilen stog.. tog inte lång tid..
fick ge 500:-

så nu är bilen glad..

den har även Igår blivit Polerad, vaxad och lackbehandlad så nu är den redo för BUG RUN 2009!