handdator

Visa fullständig version : Träff i Norrbotten?



TheDeadDorkster
2009-05-24, 23:09
Tja, jag tänkte höra med er vad ni skulle vela göra på årets träff?

Ska vi köra med konbana som vanligt i Boden med konbana och sen grillning i Luleå, eller har ni hellre att vi hittar på något annat, som t.ex. köra ett gokart-GP i Piteå?

Om vi skulle köra gokart så skulle det kunna bli på haraholmen i Piteå, och skulle vi då köra: Uppvärmning, 2 kval á 5 varv, + final , dvs att man kör 4 gånger. För mer information:
http://www.kartway.se/
Är man nog folk så kan vi nog ordna att vi kan ha en Lemans-körning på en timme, med flera lag
Efter gokartkörningen blir det givetvis att vi tar oss lite mat

Jag körde ett GP där för kanske 2 år sen och måste säga att det var riktigt roligt!



Annars finns det också gokart i Luleå, men där har jag tyvärr ingen erfarenhet från:
http://www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=313720


Eftersom jag tycker vi ska vara så många VW-tokar som möjligt finns denna tråd också på www.VR6.nu och www.vwpc.se

Trådarna
http://vwpc.se/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=9229
http://www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?t=14507

Lillen
2009-05-24, 23:33
NÄR är detta tänkt??
Så man vet i förväg!?

TheDeadDorkster
2009-05-24, 23:36
Tidigast är det nog om en månad, senast slutet på augusti. Är faktiskt sugen att göra det på någon månad. Saken är att olika typer av aktiviteter kräver olika mängder av organisation.

Konbanekörning kan vi i princip fixa på 1 vecka, men Lasergame, gokartkörning osv som kräver anmälning kräver dock att vi måste veta i förväg hur många som ska komma.

Henrik.M
2009-05-25, 01:54
Jag lägger min röst på gocart i luleå!
Av den enkla anledningen att dom har dubbelcartar , vilket innebär att att jag kan åka tillsamans med min son.
Han har redan börjat tjata om att åka & jag är inte riktigt beredd att släppa honom själv i en gocart. (Jag har sett honom köra ándra motoriserade fordon)

Kostar 100:- i luleå & 90:- i piteå men pite har inte dubbelcartar.
Sen verkar pite inte ha drop in körning utan man måste boka tid.

Luleå : http://www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=313720

Piteå : http://www.kartway.se

TheDeadDorkster
2009-05-25, 09:30
Luleå har ju fördelen med dubbelcart, men har nackdelen att dom också har en minimumslängdsgräns, ver dock inte om det gäller för en medpassagerare i dubbelkart:



Dropin.

I denna fart-upplevelse-tur med gokart i sällskap eller solo kör ni var för sig mot klockan, för en bästa varvtid som vi redovisar med gokart Nr X efter avslutad körning.

Allmänuthyrningen: Dropin 100 kr/7min

Åldersgräns/längd: Minimilängd 141 cm


Sen tänkte att det är roligare att vi kör en tävling, vilket kostar lite mer, men gör att vi kan kul mycket längre. Paketpriserna är då tyvärr bra mycket högre i Luleå än i Piteå.

zoddri
2009-05-25, 12:48
Luleå är ju närmare för mig så det är en fördel :)

Annars säger jag som övriga talare, allt handlar om när träffen är. Blir det en veckas varsel är det långt ifrån säkert att jag kan fixa ledigt från jobbet (ja, jag jobbar även lördag och söndag).

Lillen
2009-05-25, 12:52
Kvittar var det blir.
Piteå eller Luleå är ju nästan lika långt.

Bara det blir träff , konbana & lite annat kul!

När det är ä ju viktigast.

Janne.M
2009-05-25, 18:09
tidpunkt är inte så noga, borde kunna fixa det mesta.

Hedningen
2009-05-25, 20:59
Jag är med och roger med Polo g40 är också med. Bara han får veta vilken dag.

Henrik.M
2009-05-25, 21:06
Luleå har ju fördelen med dubbelcart, men har nackdelen att dom också har en minimumslängdsgräns, ver dock inte om det gäller för en medpassagerare i dubbelkart:

Minimum längdsgräns gäller även i piteå.
Grabben klarar minimumgränsen på båda ställen med tanke på att han har passerat 1,4m över havet......grejen är den att jag måste lära han ha vett när han kör också därav dubbelcart.

Ang dubbelcarten.
I dubbelcarten kan man ta med hur korta individer som helst i , så länge dom kan hålla i sig......och det går att åka rejält snabbt med den kan jag tala om.
Dubbelcarten är redigt styrpt i "grundläge" , vi klagade nämligen på att den var så jävla slö när vi körde första passet.
Andra passet gick den lite bättre , när vi körde ett tredje pass frågade killen om vi ville åka ännu fortare , sen var han och vred kring gasaren.....och då jävlar åkte vi om dom vanliga hyrcartarna med norrmänn på rakorna. =)
Lägg en tanke på att det var 120+ kilo på carten , jag med mina 90+ 0ch grabben med sina 30.
Det finns resurser att åka med när man rattar dubbelcarten bara man ber om det.


Iofs om man lägger träffen lite längre fram i tiden kanske man har hunnit köra några pass med junio så han får prova på att åka solo......nångång måste han ju börja åka själv. =)
Risken är ju bara den att man blir frånåkt av en 8-åring.

TheDeadDorkster
2009-05-25, 21:21
Funderar på att vi kanske först lägger en gokartkörning om t.ex. en månad, och att vi då kör konbana som vi alltid gör på slutet av säsongen. Givetvis avslutar vi varje träff med grillning!

Att jag funderar på lägga konbanekörningen mot slutet av säsongen, är eftersom man då oftast har fått ihop bilarna! Det är ofta mycket sista minuten-fix, speciellt nu det snart är EDPS, så att ha träffen i mitten av augusti skulle göra att det är så få människor som möjligt som har bilar som är i molekyler.


Dock så återstår det då att vi vet vilken typ av gokartkörning vi gör:



Minirace.

I detta race gäller det att sätta en riktigt bra varvtid i något av kvalet.

Snabbast tid i kvalen startar först i A-finalen. Alla kör final.



1 kval á 8 minuter

Final 5 varv

Pris: 250 kr/person minst 8 pers.



Formel 1

I detta race gäller det att sätta en riktigt bra varvtid i något av kvalen.

Snabbast tid från kvalen startar först i A-finalen. Alla kör final.



2 kval á 8 minuter

Final 5 varv

Pris: 350 kr/person minst 8 pers.



Grand Prix

Alla kör träning á 5 minuter. Därefter 3 kvalheat á 4 varv där först i mål räknas.

Finaler körs av alla, där det gäller att komma först i mål.



Träning 5 minuter

3 kval á 4 varv

Final 5 varv

Pris: 400 kr/person minst 8 personer


Mitt förslag är som sagt ett GP, som borde vara riktigt roligt!

Mr dOhC
2009-05-25, 21:21
Detta kanske t o m jag kan vara med på, beronde på när det blir. Vi ska ju åka norröver i Juli :-)

Henrik.M
2009-05-25, 22:05
TheDeadDorkster --> Jag är på vad det nu än blir , brukar inte vara omöjlig.
Bra jag får veta veckan före så brukar det lösa sig.



Detta kanske t o m jag kan vara med på, beronde på när det blir. Vi ska ju åka norröver i Juli :-)

En liten notis som inte har med ämnet att göra

Är ju inte omöjligt att skaka ihop en "microträff" & hitta på något med dom som känner för det.
Brukar oftast bara var ett telsamtal bort så får man ihop lite folk att ljuga ett par timmar med någonatns i stan eller i utkanten över en bit mat eller någon grillplats......har man riktigt tur över ett par öl.

Åter till ämnet

scorpio72
2009-05-25, 23:27
Räkna in mig på träffar, även microträffar o grilla + skitsnack.

Janne.M
2009-05-25, 23:59
microträff med lite skitsnack och några bira lät riktigt nice, det kan vi ju dra ihop snabbt =)

TheDeadDorkster
2009-05-26, 20:27
Då säger jag lördag eller söndag (4-5 juli) att vi kör gokart i Luleå och sen grillar på kvällen :D

Dock så måste vi vara minst 8 pers! Så då blir det föranmälan!


Jag ställer i alla fall upp:

1. TheDeadDorkster (Alexander)

Henrik.M
2009-05-26, 20:40
Då säger jag lördag eller söndag (4-5 juli) att vi kör gokart i Luleå och sen grillar på kvällen :D

Isf på Lördag 4 juli annars är gocarten körd för min del.
Min sambo har fått ett rejält skitschema som innebär att hon jobbar varje helg fram till den 18 juli utom just den lördagen.
Efter den 18 juli kan jag i princip vilken helg som helst 5 veckor frammåt.

Är lite jobbigt att ha med den minsta om man ska köra gocart.

TheDeadDorkster
2009-05-26, 21:11
Isf på Lördag 4 juli annars är gocarten körd för min del.
Min sambo har fått ett rejält skitschema som innebär att hon jobbar varje helg fram till den 18 juli utom just den lördagen.
Efter den 18 juli kan jag i princip vilken helg som helst 5 veckor frammåt.

Är lite jobbigt att ha med den minsta om man ska köra gocart.

Då säger vi väl lördag 4 juli.

Då ringer jag och bokar banan nästa vecka, ska också be dem att göra i ordning dubbelkarten.


Definitivt datum: LÖRDAG 4 juli Tiden återkommer jag med senare, dock tidigast blir det 14-15:00 att vi börjar köra.

Lillen
2009-05-26, 21:32
Låter bra.
Jag ska kolla hur det ser ut.

Henrik.M
2009-05-26, 22:18
Då säger vi väl lördag 4 juli.

Då ringer jag och bokar banan nästa vecka, ska också be dem att göra i ordning dubbelkarten.


Definitivt datum: LÖRDAG 4 juli Tiden återkommer jag med senare, dock tidigast blir det 14-15:00 att vi börjar köra.

Låter fint.
Jag + Junior är med.
Om du har möjlighet , så hör pris på dubbelcarten dvs Vuxen + junior. Förra året kostade den som en vanlig cart att hyra , men dom kanske har andra regler när man ska åka GP.

(Du kan ju PM:a mig när du vet mer).

Ang grillning.

Varför inte åka ut till lulnäset (stranden) och grilla.
Jävligt fint under sommaren + att det ligger bara ett par kilometer från banan.
Man fortsätter vägen förbi kallax flygplats mot tjuvholmssundet.

TheDeadDorkster
2009-05-26, 22:29
Det är inga problem att grilla där, enbart det finns plats att parkera ett dussin bilar där :) Sen borde vi också ta reda på om det finns ved där.

Henrik.M
2009-05-27, 00:13
Det är inga problem att grilla där, enbart det finns plats att parkera ett dussin bilar där :) Sen borde vi också ta reda på om det finns ved där.

Parkering finns (det vet jag) eftersom det är en ganska stor parkeringsplats ovanför stranden.
Kan vi tillfälle åka ut och kolla om det finns grillplatser där (jag har för mig det ska finnas) annars får man väl göra en eld.
Ved kan ju inte vara några problem att fixa.

zoddri
2009-05-27, 11:45
Jag preleminärbokar in mig själv på träffen. Har inte fått schemat för sommaren ännu men jag tror då inte att det ska bli några problem att dyka upp.

Förutsatt att skrothög 1 eller 2 fungerar. Jag är inte bitter på mina bilar just nu.

Henrik.M
2009-05-27, 17:57
Info och anmälan i denna tråd.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=9309