handdator

Visa fullständig version : Konbanekörning Lunda flygfält 12/7



Raz
2009-05-22, 12:17
Är det någon som ska dit?

Jag kommer finnas på plats så i alla fall. Ska bli kul att köra lite konbana =)

Krabbklo
2009-05-22, 14:33
Jag ska nog dit om det inte krockar med nått annat. Ska även köra imorgon och det kommer att höras :D

Raz
2009-06-01, 10:45
Tillägg till informationen (http://www.gtiklubben.nu/ovrigt/inbjudan/090526_Lunda_2009.doc) om Lundaträffen:

Alla bilar måste ha presenning under motorn vid parkering! Detta pga miljökrav från Lunda Alliansen som hyr ut flygfältet.

Raz
2009-06-24, 16:43
Nu börjar det närma sig! Nån som tänker dyka upp och runda lite koner?

Manny
2009-06-24, 20:30
Jag undrar lite försynt om någon kanske har en bädd att låna ut till en gtiklubbsbroder natten mellan lördag och söndag någonstans i närheten?
Jag fixar öl/kapten mogge :).
Vettefasen om jag pallar ta med "tältet" för bara en natt och 62mil.

JRJ
2009-06-25, 09:05
Jag tänkte nog komma förbi och ratta lite med Corren. =)
Tar med mig en till Corradobroder också.

Är det några krav på säkerhetsutrustning, typ hjälm och heltäckande klädsel?

Raz
2009-06-25, 09:43
Jag tänkte nog komma förbi och ratta lite med Corren. =)
Tar med mig en till Corradobroder också.

Är det några krav på säkerhetsutrustning, typ hjälm och heltäckande klädsel?

Kul med några Corrados!
Hjälm, handskar, heltäckande klädsel och ett par vettiga skor är krav.

D_Stenlund
2009-07-01, 00:22
är tyvär i halmstad då :&

SixPs
2009-07-01, 13:09
Får jag ihop bilen kommer jag. Borde dimpa ner lite nya bultar och lite annat krafs som jag behöver för att få ihop lådan i brevlådan idag. Går allt bra rullar den Fredag eller Lördag igen efter problemen på BugRun.

/Johan

Silverpilen
2009-07-02, 00:09
Jag har tänkt o dyka upp... dock utan rätt bil :(
Har troligen inte tid o fixa det som behövs...

//Micke

jockem
2009-07-02, 12:28
Jag kommer om jag fått den nya bilen då.

SixPs
2009-07-04, 03:19
Vart och testkört ikväll och allt verkar lira, skall bara justera växellänkaget bara. Så jag dyker upp på Lördag!

Lilla_Vargen
2009-07-05, 01:31
Kommer självklart oxå !!!
Har ställt om framvagnen på plutten för lite mer lämpliga vinklar för att runda lite koner...

Raz
2009-07-05, 18:10
Jag var och testkörde på Lunda med Hondaklubben idag =)
Allt verkar lira bra, satte dagens snabbaste tid!

Lilla_Vargen
2009-07-05, 22:55
Låter ju bra !!!!

Hmmm.. Hondor har ju inte stressfläkt.... MEN DU KROSSADE DEM !!!!

(Hann du räkna några koner...;-)

Raz
2009-07-06, 09:31
Nej jag hann inte räkna några koner då dom hade med egna också, ringer dig angående banan..

Silverpilen
2009-07-07, 21:14
Måste varit "lustigt" att bli slagna av en liten Golf 1'a :)

/M

Lilla_Vargen
2009-07-08, 00:43
Ja, det håller jag med om ;-)

Men att bli slagen av en 75 hästars liten Lupo kan ju inte kännas så roligt heller... finns ju en del som har hamnat i den sitsen ;-P

Raz
2009-07-08, 12:05
Måste varit "lustigt" att bli slagna av en liten Golf 1'a :)

/M

Ja det fälldes lite kommentarer om det hehe

Läste det här i deras eftersnackstråd:
"Jobbigt att dagens snabbaste tid sattes av en Golf"

På söndag är det dags! Hoppas det är många som dyker upp!

Jocke.A
2009-07-10, 00:56
Synd att det är så långt att köra annars skulle jag kört lite konbana också det är ju så himla roligt.
Och få köra en helt ny bana kan ju bli hur kul som helst.
Jag håller på Raz denna gång du kommer nog att hålla snabbaste tid med den bilen den är grym. Jag vill leka mer med dig i framtiden.
Ha de gött och lycka.

Vi i skåne ska också ha en liten träff nu på lördag kolla min tråd.
Bilträff i Bromölla.

Raz
2009-07-10, 09:10
Glöm inte detta!

"Alla bilar måste ha presenning under motorn vid parkering! Detta pga miljökrav från Lunda Alliansen som hyr ut flygfältet."

Assarsson: Jag tror inte jag kommer ha så mycket att säga till om, Johan Sixps är en lågoddsare till snabbaste tiden.

Manny
2009-07-10, 11:27
Synd att det är så långt att köra annars skulle jag kört lite konbana också det är ju så himla roligt.
Och få köra en helt ny bana kan ju bli hur kul som helst.
Jag håller på Raz denna gång du kommer nog att hålla snabbaste tid med den bilen den är grym. Jag vill leka mer med dig i framtiden.
Ha de gött och lycka.

Vi i skåne ska också ha en liten träff nu på lördag kolla min tråd.
Bilträff i Bromölla.

ska vi åka "karavan"? ;P

Krabbklo
2009-07-10, 16:34
Jag kanske kikar ner på söndag!
Har alldrig behövt ha presenning tidigare när jag har varit på lunda och kört...
Så varför just nu???



Glöm inte detta!

"Alla bilar måste ha presenning under motorn vid parkering! Detta pga miljökrav från Lunda Alliansen som hyr ut flygfältet."

Assarsson: Jag tror inte jag kommer ha så mycket att säga till om, Johan Sixps är en lågoddsare till snabbaste tiden.

Raz
2009-07-10, 19:11
Jag kanske kikar ner på söndag!
Har alldrig behövt ha presenning tidigare när jag har varit på lunda och kört...
Så varför just nu???

Du är välkommen! Ju fler vi blir desto roligare!

Det står i kontraktet som vi har med Lunda Alliansen.

Så här står det:
Paragraf 6
Hyresgäst ansvarar för att verksamheten följer miljöbalkens regler.
Hyresgäst ansvarar för att uppsamlingsanordning finns under fordon vid uppställning.

Därför kräver vi presenning under bilarna när dom parkeras inne på området.
Om någon annan gör annorlunda så får det stå för dom, vi följer dom uppsatta reglerna.

Lilla_Vargen
2009-07-10, 20:19
Jag kanske kikar ner på söndag!
Har alldrig behövt ha presenning tidigare när jag har varit på lunda och kört...
Så varför just nu???

Har blivit en massa "nya" miljö-regler som många banor runt i landet måste ta hänsyn/lyda.
Titta lite historiskt tillbaka hur motorsporten har varit en "riktig miljöbov"
Jag tror vi kommer att få acceptera fler liknande regler längre fram.
Hur många banor hade tex bullerkrav för 10-15 år sedan ???

Tips : Clas Ohlson säljer en bra presenning (30-9255) i måtten 1,8x2,8 meter för 265:-
Som hittat !!!

Manny
2009-07-10, 20:48
TACK för det tipset, jag har letat som fasen efter en sån pressenning, jag e trött på detta lättviktare som bara blåser bort....

Kom igen nu gott folk! Kom förbi o snacka lite dynga om ni inte är sugna på att köra, jag vill ha mycket folk nu när jag tillryggalägger 62 mil för denna lilla träff =)

Raz
2009-07-10, 22:22
Observera att det bara är vid uppställning dvs parkering som man behöver har presenning under bilen. Inte när man står och köar till körningen.

Krabbklo
2009-07-11, 12:13
Där ser man! Då får jag ta med en presenning då. Eller så delar jag med en kompis, om han får komma ner och köra lite med sin bmw 735turbo???

Manny
2009-07-11, 12:26
Nu kör jag mot stockhåla.... vi ses imorrn!

Manny
2009-07-11, 13:11
Nu kör jag på e4an. Ser ni en mk2 med gti klubben på bakrutan mellan markaryd o stockholm så är det bara att blinka o vinka :)

Little Elk
2009-07-11, 13:50
Jag kommer även jag komma imorgon. Och jag ska nog allt sätta någon folkvagn på platts. :) Jävlar va det ska nötas säger jag bara... :P

Mvh.
Fredrik Edin
HPC

Raz
2009-07-11, 17:49
Där ser man! Då får jag ta med en presenning då. Eller så delar jag med en kompis, om han får komma ner och köra lite med sin bmw 735turbo???

Krabbklo: Din kompis är välkommen! Det kostar 100kr för medlemmar i GTI Klubben och 150kr för alla icke medlemmar.



Glöm inte att hjälm, handskar, ordentliga skor och heltäckande klädsel är ett krav för att köra.

Manny
2009-07-12, 10:23
Kom nu hit gott folk! För er som kommer hit så finns det MYCKET körtid. Just nu är vi bara 5 bilar på plats.

JRJ
2009-07-13, 15:42
Suck, varför finns det inte 24 timmar till på ett dygn så man kan hinna med allt här i livet... :/

Hur gick det för er då?
Några bilder kanske? =)


Edit, såg eftersnackstråden nu.