handdator

Visa fullständig version : Bränslepump golf 2



Fredde110
2009-05-14, 20:06
Hejsan tror att min bränslepump är trasig hörs inget när jag vrider på tändningen och verkar inte få fram bensin!
Bilen är en Golf 2 från 89!
men vart sitter pumpen?

Mr dOhC
2009-05-14, 20:22
Det finns 2st, en huvudpump som sitter under bilen strax framför höbak hjul. Den andra pumpen sitter i tanken, den kommar man åt genom en lucka som finns under mattan i skuffen.

Har du kollat säkringar?
Har bilen startspärr/kodlås ?

D_Stenlund
2009-05-14, 21:18
får ja göra lite ot? Om man hör pumpen surra bra mycket innan man startar den, bara vrider på tändningen innan man ska starta, beror de på att den bygger upp trycket? tycker de kommer från främre delen från motorn och inte bakifrån. Ibland har ja hört pumpen surra bak lite efter att jag åkt, vilket jag kan tro inte är 100% bra med surrande soppa pump? Men att de ska låta så mkt för att bygga upp tryck när man inte kört på ett par dagar låter inte de konstigt?

Fredde110
2009-05-16, 17:00
Okey ser ingen vid bakhjulet! så det kanske bara är en bak då? men är det luckan med en pil på? för sen finns det typ en annan som ser ut som en kork men det verkar va den som mäter bensinen tog upp den!


Det finns 2st, en huvudpump som sitter under bilen strax framför höbak hjul. Den andra pumpen sitter i tanken, den kommar man åt genom en lucka som finns under mattan i skuffen.

Har du kollat säkringar?
Har bilen startspärr/kodlås ?