handdator

Visa fullständig version : Bränsleproblem!



Grahn_16v
2009-05-14, 11:07
Tja..
Har en Golf Mk2 GTI 16v med stora problem!
Min säkring till bränslepumpen går hela tiden!
så fort jag slår till tändningen till första läget så går den:/.. fattar inte varför heller?.. har kollat båda pumparna och dem går som dem ska och har kollat alla sladdar från fram till bak och jag hittar ingetting:/..
jag lämmna in den till en verkstad och dem sa att det var ett relä som hängde sig så dem byta det och satte i en 30am säkring.. jag kunde köra en dag sen hände samma sak igen:/ så behöver verkligen all hjälp jag kan få:)

Så hade varit riktigt glad om ni vet vad som kan vara fel:=)

mvh grahn_16v

zoddri
2009-05-14, 11:14
Kortslutning nånstans, kolla alla kontakter och sladdar. Drygt jobb är det..
Eftersom det hjälpte (en dag) att byta relä skulle jag börja med kontakterna kring det.

Jag har ju en likadan bil men minns inte var soppapumpen sitter.. Är den i tanken så är det ju lite jobbigare att kolla upp om allt står rätt till med kontakterna där men det kanske måste göras.

jollykent
2009-05-14, 11:36
oxid i säkringsboxen kanske?

ta loss boxen (är lätt, tar ca 10min.) och dela på den å kolla så du inte fått en massa oxid å skit i den! de kan ju lätt bli en kortis. ganska vanligt fel på mk2orna. Ta en bild med mobilen så du vet var alla kablar ska sitta......dom flesta kan bara sitta på ett ställe men där är några som kan sitta på lite olika ställen......

Lycka till.