handdator

Visa fullständig version : Salus Ansvar Försäkring



Mr dOhC
2009-05-13, 18:02
Salus Ansvar Försäkring.

Är det nån här som har dom ?

Jag har fått ett bra pris till min GTi -98 och överväger nu att byta till dom.

Främst vill jag veta om dom är krångliga att ha och göra med. Nån som haft problem vid skada etc ?

Villkoren har jag kollat och där finns ju en del att beakta.

Mulder-_-
2009-05-13, 21:12
Jag har haft dom i ett par år nu, ligger läst i pris på just min bil iaf, även när jag kollade runt i höstas var dom lägst.

Har dock inte haft någon skada eller liknande så jag kan inte uttala mig om dom hanterar det bra eller ej.

Kompletterar med OKQ8-s backup försäkring - den är riktigt prisvärd!

Premis
2009-05-13, 21:22
vad är oks backup förnåt?

Mulder-_-
2009-05-13, 22:55
vad är oks backup förnåt?

Här finns info
http://www.okq8.se/privat/hemma/forsakringar/backup

detta ingår, ganske bra för 55kr per månad.
http://www.okq8.se/privat/hemma/forsakringar/backup/dettaingariforsakringen


har använt nr 2 flera gånger(olika bilar), ny framruta utan kostnad
då jag hade fått stenskott som blev spricka.

en kompis kunde använde nr 4 då han fick två däck sönderskurna.

Mr dOhC
2009-05-14, 19:34
Jag har haft dom i ett par år nu, ligger läst i pris på just min bil iaf, även när jag kollade runt i höstas var dom lägst.

Ja dom var utan tvekan billigast för mig, Vesta låg bra till också i övrigt skilde det 5k:- upp till 7k:-

Player
2009-05-16, 08:42
Jag har haft dom i 4år på min corrado. Biliga och inga som hälst problem vid inbrott.

En pundare slog in min ruta för att jag glömt en chipspåse+djungelvrål i bilen =) ringde dom på morgonen och dom skickade en ruta med jetpack ca 30mil för att jag skulle kunna ha bilen sama dag =)

Jag har haft 3st inbrott/skaddegörelse på mina bilar och med dom så har det löst sig riktigt bra alla gånger.

Vid skadda så är det bara att polisanmäla och ringa dom och ge dom ett nummer, sedan är det bara att välja firma för att lagga bilen själv, dom rekomenderar men det går att välja själv.

Jag är iaf en nöjd kund, bra servis och bra pris passar mig.

Mr dOhC
2009-05-16, 13:36
Tråkigt med inbrott/skadegörelse för en chipspåse...LOL

Dom verkar ju vara bra då. Tack för info :-)