handdator

Visa fullständig version : elfråga, digifant



jollykent
2009-05-13, 09:46
Hej!

Håller på med min gti-konvertering av min cabbe och har kommit till elen. sitter och försöker klura ut hur min digifant II box ska ha ström. det finns fyra kablar till detta varav 2st är till soppapumparna och en annan är till reläet till styrboxen. men sen är det den sista.
den går till baksidan på säkringsboxen till ett stift som heter C 18 och det är en röd/svart kabel för att senare byta färg till brun/röd. i de kopplingschemat jag har hittat på nätet så ska C 18 vara "Main fusebox starter power".

är det någon som vet om den då ska kopplas över tändningen eller vilken sorts ström ska den ha?

elschemat på säkringsboxen
http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html

Mvh
Anders

Sn00k
2009-05-13, 12:20
precis som du skriver.. huvud-tändPLUS:en i elcentralen.

en är själva kraftiga matningen av strömming till boxen och spridarbrygga mm så går via den.. och den sista kabeln du nämner är tändplusen som slår boxen av å till.

jollykent
2009-05-13, 14:44
precis som jag misstänkte. ville bara ha det bekräftat. lite surt å bränna boxen om man kopplar fel. men då sätter jag nog en vanlig brytare till den kabeln så styr jag den separat. för jag tänkte sätta hela motorstyrningen (inkl. pumpar) helt separat och inte blanda i det i den befintliga elektroniken i min cab.

Tack för svaret!

Mvh
Anders