handdator

Visa fullständig version : Demontera dörrsidor Golf V Gti ???



mr_mike
2009-05-11, 18:59
Har funderat på att filma rutorna hos en kille då ville han att jag skulle demontera dörrsidorna.

Så till frågan någon som har någon bild eller beskrivning hur man gör, vart skruvar ocg clip sitter osv.


///Micke

Premis
2009-05-11, 22:03
VW bibeln 15:5 Den magiska sökfunktionen skall vägleda dig.

mr_mike
2009-05-12, 20:51
VW bibeln 15:5 Den magiska sökfunktionen skall vägleda dig.


Jo jag hittade men ingen av bilderna funkar juh längre :(

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2749615&postid=48225515

///Micke

Zeeeta
2009-05-12, 22:31
Det är ingen firma du ska tona rutorna hos? Då bra firmor ska fixa sånt!

D.E
2009-05-13, 00:38
Haha, scrolla ner för fungerande bilder. ;)

mr_mike
2009-05-13, 13:15
Det är ingen firma du ska tona rutorna hos? Då bra firmor ska fixa sånt!

Jovisst är det så men off the record :) Så det blir kvällstid för honom och frågade om jag kunde ta bort dörrsidorna så går det fortare för honom :)

///Micke

mr_mike
2009-05-13, 13:18
Haha, scrolla ner för fungerande bilder. ;)


HEHE upptäckte det :=)

///Micke

Premis
2009-05-13, 14:38
Rapportera gärna hur du lyckades få av sidan på förardörren, har inte lyckats än själv, mest för att jag inte riktigt kan avgöra hur mycket jag kan bända eller ej. Känns som man skall bryta av plasten varje gång man tar tag i det.

dasf
2009-05-13, 16:23
Här ser man ganska bra hur man tar av dörrklädseln. Har själv gjort det några gånger utan problem i min jakt på vibrationer i dörren. Det visade sig vara lösa kablar + slapp wire i öppningsmekanismen.
Se bara upp så att du inte bryter den tunna plastkanten på enheten där öppningsknappen sitter. Antar att den kostar multum.

Länk:
http://www.golfmk5.com/forums/showthread.php?p=1585793

Premis
2009-05-13, 17:22
Här ser man ganska bra hur man tar av dörrklädseln. Har själv gjort det några gånger utan problem i min jakt på vibrationer i dörren. Det visade sig vara lösa kablar + slapp wire i öppningsmekanismen.
Se bara upp så att du inte bryter den tunna plastkanten på enheten där öppningsknappen sitter. Antar att den kostar multum.

Länk:
http://www.golfmk5.com/forums/showthread.php?p=1585793

Vilka kablar var det som inte satt fast?

dasf
2009-05-13, 22:02
Jag tor att det var kablarna till högtalarna eller till knapparna för sidorutorna. Jag är inte helt säker på vilken kabel som var orsaken till oljudet för jag satte silvertape på alla kablar jag kunde komma åt och sen försvann oväsendet. Även wirehöljet till dörröppnaren fick en bit silvertape på sig plus att jag la en halvt ituklippt filtbit (möbeltass) över wiren där den kommer ut ur sitt hölje vid dörröppnaren. Detta för att ta bort de vibrationer som uppstår vid vissa varvtal när wiren vibrerar i sitt hölje. Tyvärr så finns det ingen justeringsmöjlighet på wiren eller höljet och därför kan man inte få bort slacket på ett enkelt sätt.
Nu är det tyst i dörrarna.

Frågade förresten en bekant som är tekniker på Volvo varför biltillverkarna inte lägger ner mer möda på att fixera kablar mm så att de inte vibrerar. Hans svar var att det skulle bli för dyrt.

Det enda oljud som stör nu är en ställmotor som hackar allt som oftast bakom handskfacket, men eftersom DinBil säger att det är ett arbetsljud så får man väl stå ut med det. Misstänker starkt att testförarna som skall plåga prototyper har Bilsom i öronen!

Premis
2009-05-13, 22:21
Tack dasf. Ska prova det också.

Har väl en 5 olika oljud i inredningen. Man blir smått knäckt .. men bara att meka vidare :)