handdator

Visa fullständig version : Golf Gti -85 vatten i kupén



Tobias_N
2009-05-09, 18:01
Jag har tidigare sett att det varit blött under mattan på passagerarsidan i bilen. I natt har det regnat så idag när jag skulle ut med bilen så hörde jag att det skvalpade till och sen så rann det vatten under handskfacket och ner på mattan efter den första svängen så skvalpade det ner mera vatten. Jag antar att det är regnvatten då det inte luktar något.
När jag tittat lite noggrannare så är det även blött på golvet i baksätet både på vänster och höger sida.

Jag har kollat dräneringshålen från takluckan och vid torpedväggen ingen av dom sitter igen. Någon som har en idé om vart vattnet kommer ifrån?

/Tobias

Henrik.M
2009-05-09, 18:06
Vindruta , dörrsida är ställen där vatten brukar krypa in.

Är dräneringshålen i dörrarna öppna?

Tobias_N
2009-05-09, 18:18
Jag ska kolla det, men jag såg att vattnet kom från under handskfacket så dräneringshålen i dörrarna borde väl inte vara problemet?

Henrik.M
2009-05-09, 18:27
När jag tittat lite noggrannare så är det även blött på golvet i baksätet både på vänster och höger sida.

Brukar bero på att det kryper in vatten längst med dörrarna.
Det andra problemet är antagligen nedre hörnen av vindrutan.

V-W
2009-05-10, 00:35
Det klassiska är att plasten innanför dörrsidorna är bortagna!
Vid högtalarmontering,så skiter man i o återställa dom...
Likaså brukar skraplisterna vara helt slut på en så pass gammal bil...
Fram med lite plast o silvertejp!Personligen brukar jag göra en liten specialare på plasten,en extra flärp som leder vattnet i rätt riktning...

Nogge
2009-05-10, 10:28
Kolla under motorhuven också om vattenavrinnaren som sitter över chassinumret är hel. Jag hade bort min för ett tag sedan och då blev det en del vatten i kupén. Det räcker med sprickor eller brott i den plasten också har jag märkt. Rinner antagligen genom kupéfläkten på något vis. Så har du otur och den får stå en stund slutar den att fungera också :-(

Tobias_N
2009-05-12, 22:24
Kolla under motorhuven också om vattenavrinnaren som sitter över chassinumret är hel. Jag hade bort min för ett tag sedan och då blev det en del vatten i kupén. Det räcker med sprickor eller brott i den plasten också har jag märkt. Rinner antagligen genom kupéfläkten på något vis. Så har du otur och den får stå en stund slutar den att fungera också :-(

Nu har jag kollat upp det här och antagligen så har vattnet kommit in genom fläkten då den skyddsplasten inte finns på min bil. Har provisoriskt täppt för halva hålet med silvertejp och får åka på skroten och se om jag hittar en fräsch plast att sätta dit.

http://tobiasnykanen.com/bilder/vatten.jpg

Har även kollat dörrarna man kan inte se nått problem med dom så förhoppningsvis så kommer vattnet på golvet i baksätet från samma ställe.